Jeepy, Chryslery i Dodge - takie samochody nowe i używane trafiają do nas najczęściej spoza Unii Europejskiej. Większość aut pochodzi z USA, Szwajcarii, Norwegii i Kanady.
W styczniu sprowadzono indywidualnie do Polski 2 665 samochodów spoza UE.
- Analizując strukturę modelową, z uwzględnieniem pojemności silników sprowadzanych aut można stwierdzić, iż głównym pozaunijnym źródłem dostaw są Szwajcaria, Norwegia oraz Stany

Zjednoczone i Kanada. Niewielkie ilości samochodów ściągane są również z kierunku wschodniego, w tym z Chin - mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Samar.
- Zdecydowana większość sprowadzanych samochodów odzwierciedla specyfikację europejską, co oznacza że decydując się na import bierzemy pod uwagę dostępność części zamiennych oraz serwis.
Znaczna część aut to pojazdy drogie, bo w ich przypadku różnice w cenach z porównywalnymi lub takimi samymi modelami oferowanymi w Europie są największe.