W wersji CL 600 pojemność silnika zwiększono z 5,5 do 6,3 l. Zmodyfikowano także układ dolotowy i wylotowy, zastosowano bardziej wydajne turbosprężarki i układ chłodzenia powietrza doładowanego. Dzięki temu maksymalna moc jednostki napędowej, osiągana przy 5100 obr/min, wzrosła do 730 KM.
Maksymalny moment obrotowy, dostępny od 1320 do 2100 obr/min wynosi 1 100 Nm. Samochód osiąga "setkę" w 4 sekundy, 200 km/h pojawia się na liczniku po 11,9 sekundy, a prędkość maksymalną obliczono na 340 km/h i jest ona ograniczona elektronicznie. Silnik współpracuje z odpowiednio
dostosowaną 5-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, a napęd przekazywany jest na tylne koła.
Ci, którzy nie potrzebują aż tak dużej mocy, mogą zdecydować się na Brabusa CL 500, który rozwija 462 KM przy 6200 obr/min i ma maksymalny moment obrotowy o
wartości 615 Nm przy 3100 obr/min.
Poza modyfikacjami silnika przerobiono także układ hamulcowy, w którym zastosowano z przodu tarcze o średnicy 38 cm z 12-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu tarcze
mające średnicę 35,5 cm z 6-tłoczkowymi zaciskami. Zawieszenie auta obniżono o 2,5 cm.
Zmianom mechanicznym towarzyszą optyczne. Obie wersje CL-a mają dodatkowe spojlery, wloty powietrza i do wyboru obręcze kół o średnicach od 18 do 21 cali. Wnętrze może być wykończone alcantarą lub skórą Brabus Mastik. Do tego dochodzą aluminiowe elementy i sportowa kierownica.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?