- Zabrania się montowania opon o różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi.

- Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia zamontowanie na samochodzie koła zapasowego, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu
- Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do maksymalnego nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu (parametry te są określone przez producenta danego modelu samochodu i nie dotyczą prędkości ani obciążeń z jakimi podróżuje kierowca)
- Pojazd nie może być wyposażony w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm
- Pojazd nie może być wyposażony w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających konstrukcję wewnętrzną
- Pojazd nie może być wyposażony w opony kolcowane
- Koła nie mogą wystawać poza obrys błotnika
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?