Classic Moto Show 2016. Volkswagen Karmann Ghia z 1972 roku

(ip)
Volkswagen Karmann Ghia Po raz pierwszy prototyp Volkswagen Karmann Ghia został zaprezentowany w 1953 r., ale była to prezentacja wyłącznie wewnątrz firmy. Decyzja o rozpoczęciu produkcji zapadła bardzo szybko i już 2 lata później Volkswagen Karmann Ghia miał swoją oficjalną premierę. Fot. Volkswagen
Volkswagen Karmann Ghia Po raz pierwszy prototyp Volkswagen Karmann Ghia został zaprezentowany w 1953 r., ale była to prezentacja wyłącznie wewnątrz firmy. Decyzja o rozpoczęciu produkcji zapadła bardzo szybko i już 2 lata później Volkswagen Karmann Ghia miał swoją oficjalną premierę. Fot. Volkswagen
Sportowy Karmann Ghia, który technicznie jest spokrewniony z popularnym Garbusem miał za zadanie zmienić postrzeganie Volkswagena jako producenta wyłącznie samochodów tanich, prostych w konstrukcji i o mało wyrafinowanym wyglądzie. Zadanie zostało zrealizowane w 100% o czym świadczą nie tylko liczba wyprodukowanych egzemplarzy modelu Karmann Ghia, ale również fakt, że sportowy model Volkswagena był produkowany przez aż dwie dekady i doczekał się wersji nie tylko coupé, ale także kabriolet.

W ciągu dwudziestu lat produkcji (1955-1974) z taśmy zakładów Volkswagena w Osnabrück zjechało blisko 450.000 egzemplarzy modelu Karmann Ghia. Zdecydowaną większość z nich stanowiła odmiana coupé, której wyprodukowano 362 601 sztuk. Kabrioletów opuściło fabrykę tylko 80 881 egzemplarzy.

Po raz pierwszy prototyp Volkswagen Karmann Ghia został zaprezentowany w 1953 r., ale była to prezentacja wyłącznie wewnątrz firmy. Decyzja o rozpoczęciu produkcji zapadła bardzo szybko i już 2 lata później Volkswagen Karmann Ghia miał swoją oficjalną premierę. Wszystko zaczęło się jednak od tego, że Wilhelm Karmann zlecił firmie projektowej Ghia z Turynu zaprojektowanie stylowego na tamte czasy niedużego kabrioletu. Ze względu na dostępność podzespołów z Garbusa początkowo zdecydowano się jednak na uruchomienie produkcji Volkswagena Karmann Ghia w wersji coupé.

Karmann Ghia z 1972 roku, który zostanie zaprezentowany  podczas Classic Moto Show w Krakowie (2-4 września), to auto w wersji coupé napędzane 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM. Samochód trafił do Polski półtora roku temu. Po imporcie do kraju auto poddano gruntownej renowacji zarówno jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jak i podzespoły mechaniczne. Samochód jest zarejestrowany jako auto zabytkowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie