Clarkson testuje Lexusa GS F

(ip)
Lexus GS F Clarkson swego czasu chwalił Lexusa GS F w The Sunday Times Driving, choć denerwował go sposób sterowania nawigacją za pomocą gładzika, umieszczonego tuż przy uchwytach na kubki, mnogość przycisków sterujących radiem na kierownicy. Nazwał wtedy GS F najlepszym Lexusem, jakim jeździł od czasu testów supersamochodu LFA. Również tym razem zwraca uwagę na to, czego mu w samochodzie brakuje – WiFi, Apple CarPlay czy skrzyni DSG – po czym dodaje: samochód jest jednak naprawdę dobry.Fot. Lexus
Lexus GS F Clarkson swego czasu chwalił Lexusa GS F w The Sunday Times Driving, choć denerwował go sposób sterowania nawigacją za pomocą gładzika, umieszczonego tuż przy uchwytach na kubki, mnogość przycisków sterujących radiem na kierownicy. Nazwał wtedy GS F najlepszym Lexusem, jakim jeździł od czasu testów supersamochodu LFA. Również tym razem zwraca uwagę na to, czego mu w samochodzie brakuje – WiFi, Apple CarPlay czy skrzyni DSG – po czym dodaje: samochód jest jednak naprawdę dobry.Fot. Lexus
W najnowszym odcinku programu The Grand Tour Jeremy Clarkson testuje na torze wyścigowym sportowego Lexusa GS F – luksusową limuzynę z potężnym silnikiem V8.

Clarkson swego czasu chwalił Lexusa GS F w The Sunday Times Driving, choć denerwował go sposób sterowania nawigacją za pomocą gładzika, umieszczonego tuż przy uchwytach na kubki, mnogość przycisków sterujących radiem na kierownicy. Nazwał wtedy GS F najlepszym Lexusem, jakim jeździł od czasu testów supersamochodu LFA. Również tym razem zwraca uwagę na to, czego mu w samochodzie brakuje – WiFi, Apple CarPlay czy skrzyni DSG – po czym dodaje: samochód jest jednak naprawdę dobry.

„Po pierwsze – silnik. BMW i Mercedes używają turbosprężarek, by uzyskać odpowiednią moc. Ten – nie. Po prostu miesza benzynę z powietrzem, uzyskując mieszaninę wybuchową. I ten dźwięk! Przy średnich obrotach brzmi jak samotny wilk, a na wysokich dokładnie tak, jak trzeba – jak wolnossąca, pięciolitrowa, widlasta ósemka!” – zachwyca się Clarkson – „Dostarcza nie tylko mocy i momentu obrotowego, jak silniki z turbinami, ale przede wszystkim czystego zachwytu! To jak łaskotanie przez boginię”.

Jeremy Clarkson zwraca również uwagę na osiągi i prowadzenie – „Nie sposób nazwać go wolnym. Rozpędza się od zera do setki w 4,5 sekundy, a potem do 270 km/h. Aż trudno uwierzyć, że to wielka i wygodna pięcioosobowa limuzyna z ogromnym bagażnikiem, bo prowadzi się jak samochód sportowy. Ma cały szereg elektronicznych zabezpieczeń, ale można je wyłączyć. I taka jazda mi się podoba. To fantastyczne!”.

„Może i niemieckie auta mają swoje zalety w codziennym użytkowaniu, ale Lexus GS F to samochód dla kierowcy” – konkluduje Clarkson.

Clarkson, który na co dzień jeździ niemieckim autem, przyznaje otwarcie, że za swój ulubiony samochód wszech czasów uważa Lexusa LFA, zaś podejmując najbardziej ekstremalne wyzwanie – pierwszą w historii wyprawę samochodem na biegun północny – wybrał Toyotę Hilux. Na tę decyzję wpłynęły zapewne doświadczenia z programu Top Gear, w którym stary Hilux z przebiegiem 300 tysięcy km przetrwał najgorsze próby i nawet po zatopieniu w morzu oraz wysadzeniu w powietrze wciąż mógł jeździć.

Zobacz też: Polacy wolą auto klasy Premium zamiast nowego Opla, Forda lub Dacii

Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty