City zapatrzona w Accorda

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Udostępnij:
Honda City jest sedanem bazującym na rozwiązaniach modelu Jazz (hatchback). Debiutowała u nas trzy lata temu, a od marca dostępny jest nowy model.
Honda City jest sedanem bazującym na rozwiązaniach modelu Jazz (hatchback).  Debiutowała u nas trzy lata temu, a od marca dostępny jest nowy model.
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

City zmieniła się przede wszystkim pod względem stylistycznym. Znajdziemy w niej ducha zaczerpniętego z nowego Accorda. Dzięki śmiałym zabiegom designerskim auto z pewnością może się podobać i jest zupełnie odmienne od poprzedniego, nudnego modelu.  

Pod maskę trafił przekonstruowany 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 KM, czyli o 17 KM większej niż w poprzedniku.  Zwiększona moc zapewniła o 1,6 sekundy lepsze przyspieszenie, które do setki wynosi teraz 11,6 sekundy. Dynamika auta jest w zasadzie wystarczająca, choć gdy silnik wchodzi na wyższe obroty, w kabinie słychać jego głośną pracę. Na pochwałę zasługuje zmiana biegów - wchodzą lekko i

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

precyzyjnie. Trudno mieć również jakieś uwagi do elektrycznego wspomagania kierownicy, szczególnie w mieście podczas parkowania docenimy, z jaką łatwością manewruje się tym autem. 

Plastiki, choć twarde, są dobrze spasowane, deska rozdzielcza jest funkcjonalna, a zapożyczona z Civika kierownica i okrągłe, czytelne zegary to ciekawe sportowe akcenty. Dlaczego jednak siedziska foteli są tak wysoko umieszczone, trudno zgadnąć. Pozycja za kierownicą przypomina tę z miniciągnika do koszenia trawy. Na nic zdaje się regulacja wysokości fotela,

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

siedzi się po prostu niewygodnie. A szkoda, bo ogromny bagażnik o pojemności ponad 500 l czy umiarkowane zużycie paliwa (5,2 l na 100 km na trasie ) zachęcają do dalszych, rodzinnych wyjazdów.    

Trochę lepiej podróżuje się teraz na kanapie tylnej. Długość nowego City wzrosła jedynie o 5 mm w stosunku do poprzedniej generacji modelu i wynosi 439,5 cm. Ale rozstaw osi został zwiększony o 10 cm, co pozwoliło na powiększenie

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

odległości pomiędzy przednimi, a tylnymi siedzeniami o 25 cm. 

Hondę City zamówić można tylko z silnikiem benzynowym 1.4 w dwóch wersjach wyposażenia. Tańsza Comfort kosztuje 54 900 zł, droższa Elegance 59 400 zł. Ale już w pierwszej lis-ta wyposażenia seryjnego jest długa (m.in. 4 poduszki powietrzne, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z odtwarzaczem CD/MP3, pokładowy komputer, centralny zamek. W sumie jest to jedna ciekawszych ofert w klasie subkompaktowych sedanów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie