
Żeby było jeszcze bardziej ekstrawagancko, do nazwy użyto nazwiska sławnego artysty, sugerując, że użytkownik otrzyma coś niebanalnego, jak niebanalny był Picasso.Xsara Picasso zbudowana została na bazie hatchbacka Citroen Xsara. Projekt stylistyczny i konstrukcyjny opracowany został przez Centre De Creacion Citroena. Linia nadwozia składa się z połączenia łuków z kątami prostymi. Wygląd sugeruje, że mamy do czynienia z nowoczesnym, dużym samochodem klasy minivan.

Wnętrze
Miejsca wystarcza swobodnie dla pięciu pasażerów, wnętrze sprawia przyjemne wrażenie i jest ponadto dobrze wykończone. Bagażnik - całkowicie wyłożony wykładziną - daje się wygodnie załadować. Jego pojemność wynosi 550 l i jest to wynik przyzwoity - Renault Scenic posiada 410 l, Opel Zafira -150 l, Fiat Multipla - 430 l. Lekko chodzące, w większości wygodnie usytuowane przełączniki i dźwigienki wzmacniają jeszcze bardziej dobre wrażenie, jakie sprawia samym swoim wyglądem aerodynamiczne nadwozie.
Wrażenia z jazdy
W aucie siedzi się wysoko, a w dodatku wygodnie, widoczność dookoła jest znakomita. Tradycyjne miękkie resorowanie Citroena można zauważyć także w tym modelu. Układ kierowniczy jest precyzyjny. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w wymarzonym miejscu, można ją obsługiwać nie odrywając ręki od podłokietnika. Centralnie na desce znajduje się panel z cyfrowymi wskaźnikami. Na początku może to nieco przeszkadzać, po chwili można się do niego przyzwyczaić. Hamulce wspomagane podciśnieniowo zatrzymują auto na prawie 40 metrach. To wynik rewelacyjny, chociaż u konkurentów nie jest dużo gorzej (Renault Scenic - 42,9 m, Opel Zafira - 40,3 m, Fiat Multipla - 41,8 m).
Średnica zawracania wynosi 12 metrów, u konkurentów jest o około jeden metr lepsza. Hałas wewnątrz przy 100 km/h na 4 biegu wynosi 70 dB, przy 130 km/h na piątym biegu - 73 dB. Jest to dokładnie tyle samo jak w Oplu Zafirze, ale głośniej niż w Multipli i Scenicu.
Silnik/osiagi
Citroen Xsara Picasso 1,8 16V o mocy 117 KM osiąga prędkość maksymalną 190 km/h - całkiem dobrą, jak na tę klasę samochodów. Również przyspieszenie jest niczego sobie: 11,6 s od 0 do 100 km/h, elastyczność 60-100 km/h na 4 biegu wynosi 10,7 s. Do pozytywów należy zaliczyć ponadto fakt, że nie okupujemy tego szybkim ubywaniem paliwa w zbiorniku: 11 l/100 km w cyklu miejskim (w korkach dochodzi do 12,5 l ) i ogólna przeciętna - 8 l/100 km są jak najbardziej umiarkowane. Przy ekonomicznej jeździe szosowej można osiągnąć wartość nawet 6 l/100 km.
Wyposażenie/koszty
Xsara Picasso 1,8 16V o mocy 117 KM kosztuje 70 400 zł. Za tę cenę nie trzeba jednak prawie nic dokupywać. W standardzie znajdziemy: wspomaganie kierownicy, ABS, poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzację, radio i komputer. Przeglądy należy dokonywać co 15 000 km, gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna -12 lat. Słabością tej marki, o której nie można zapominać jest serwis, to znaczy, niewielka ilość autoryzowanych warsztatów i zbyt często nieodpowiednia jakość usług.
Dane techniczne
Wersja | 1.6 | 1.8 16V | 2.0HDI |
Moc maks. (KM-obr./min) | 97/5700 | 117/5500 | 90/4000 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 135/3000 | 160/4000 | 205/1900 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 15 | 12,2 | 14,5 |
Prędkość maks. (km/h) | 171 | 190 | 175 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 10,0/61/7,5 | 10,8/5,9/7,7 | 7,0/4,6/5,5 |
Cena (zł) | 62 300 | 70 400 | 78 700 |
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!