
Od czasu wycofania z produkcji w roku 2017 modelu C5 marka Citroen na rynkach europejskich nie była obecna w segmencie D. Oczywiście w salonach sprzedaży oferowano Citroena C5 Aircross, który tylko częściowo wypełniał pozostawioną po C5 lukę, gdyż jest to samochód typu SUV. Teraz się to zmienia i znów jest dostępne auto, reprezentujące Citroena wśród takich modeli jak Toyota Camry, Opel Insignia czy Volkswagen Passat. Chodzi oczywiście o całkowicie nowego Citroena C5X.
Fot. Ryszard M. Perczak
Od czasu wycofania z produkcji w roku 2017 modelu C5 marka Citroen na rynkach europejskich nie była obecna w segmencie D. Oczywiście w salonach sprzedaży oferowano Citroena C5 Aircross, który tylko częściowo wypełniał pozostawioną po C5 lukę, gdyż jest to samochód typu SUV. Teraz się to zmienia i znów jest dostępne auto, reprezentujące Citroena wśród takich modeli jak Toyota Camry, Opel Insignia czy Volkswagen Passat. Chodzi oczywiście o całkowicie nowego Citroena C5X.
Citroen C5X. Wszystko w jednym
Ponieważ dziś już mało kto porywa się na produkcję klasycznych sedanów oraz kombi tej wielkości C5X to przynajmniej trzy rodzaje samochodów osobowych w jednym modelu. Chodzi o sedana, kombi i SUV-a. Tak, tak to nie pomyłka nowy C5X jest bardzo udanym połączeniem tych trzech typów. Najłatwiej dostrzec to przyglądając się sylwetce najnowszego Citroena. Jego wymiary zewnętrzne (4,80 m długości) plasują go wśród aut, które możemy uważać za stworzone do potrzeb rodziny. Z kolei przestronne wnętrze (2,78 m rozstaw osi), duży bagażnik (485 – 545 l) z bardzo wygodnym dostępem przez szeroką klapę oraz relatywnie duży prześwit (19,4 cm) sprawiają, iż można ten samochód uważać za uniwersalny jak kombi i SUV. Do tego wszystkiego dochodzi design bryły nadwozia z 19-calowymi kołami oraz eleganckie wykończenie kabiny, które pozwolą się czuć w nim jak w limuzynie.