Młodzi nabywcy, bez historycznych skojarzeń, też nie mają żadnego powodu, by nie uwierzyć temu sloganowi.
![]() |
Wśród małych samochodów Citroen C3 wyróżnia się oryginalną sylwetką. Specjaliści od marketingu są przekonani, że najbardziej podoba się kobietom. |
Bez wątpienia Citroen C3 potwierdza przekonanie, że koncern PSA (Peugeot-Citroen) ma znakomitych stylistów. W zasadzie nie oceniamy kształtu nadwozia prezentowanych samochodów, w tym wypadku robimy jednak wyjątek. Kto wie, czy właśnie oryginalny kształt nadwozia nie jest cechą szczególną tego modelu. Równie ciekawie zaprojektowane jest wnętrze.
Podczas normalnej jazdy, C3 bardzo poprawnie zachowuje się na drodze, lecz przy pokonywaniu zakrętów przechyły wysokiego nadwozia są znaczne.
Biorąc pod uwagę klasę pojazdu, komfort jazdy można ocenić jako przyzwoity. To zasługa prostej, ale skutecznej konstrukcji zawieszenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu zainstalowano oś skrętną, która łączy wahacze wzdłużne. Wewnątrz osi umieszczono rurowy stabilizator. Mankamentem C3 jest dość długa droga hamowania.
![]() |
Stylistyka tablicy przyrządów wygląda interesująco dzięki licznym odwołaniom do koła, łuku, kuli i wszystkiego co mniej lub bardziej okrągłe. |
Wnętrze jest przestronne. Również na tylnych siedzeniach miejsca jest nadspodziewanie dużo.
Kolumna kierownicy daje się łatwo regulować w dwóch płaszczyznach, z większym trudem można podnosić lub opuszczać fotel kierowcy.
Objętość bagażnika, która wynosi 305 dm sześc., jest jedną z większych w tej klasie pojazdów. Bagażnik jest dość głęboki, choć na jego dnie umieszczono pełnowymiarowe koło zapasowe.
Z palety jednostek napędowych C3 wybraliśmy benzynowy silnik o pojemności 1.1 l i mocy 61 KM. Ma on 2 zawory w każdym cylindrze, co świadczy o jego podeszłym wieku. Niewielki moment obrotowy nie zapewnia dobrej dynamiki, ale silnik jest dość elastyczny i oszczędny. W mieście zużywa ok. 8 l paliwa na 100 km.
Citroen C3 z silnikiem 1.1 l to typowe auto miejskie o przeciętnych osiągach. Amatorzy szybszej jazdy powinni zdecydować się na mocniejszy silnik, np. 1.6 l /110 KM. C3 w podstawowej wersji wyposażenia X ma m.in. 2 poduszki powietrzne, centralny zamek i funkcję automatycznego włączania świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania.
Dane techniczne
Model | Citroen C3 |
Typ silnika | benzynowy |
Liczba cylindrów/zaworów | 4/8 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1124 |
Moc maksymalna (KM/obr/min) | 61/5500 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min) | 94/3200 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 15,9 |
Przyspieszenie (IV biegu) 60-100 km/h (s) | 16,1 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 153 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB) | 68* |
Droga hamowania od 100 km/h (m) | 43,7 |
Pojemność bagażnika (dm sześc.) | 305/1150 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm sześc.) | 46 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm sześc./100 km) | 5,0/7,8 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 385 x 167 x 152 |
Rozstaw osi (cm) | 246 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 1/12 |
Cena wersji X (zł) | 38 700 zł |
* - pomiar wg ADACWyposażenie
Poduszki powietrzne | 2 |
Układ ABS | O |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby | O |
Klimatyzacja | O |
Radioodtwarzacz | O |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?