Citroën C3

(zpd)
Następca 2CV.

Nowy pojazd Citroena w gamie produkcyjnej firmy znajdzie miejsce między Saxo i Xsarą.

Citroën C3

Któż nie zna 2CV. Produkowany w latach 1949-1990 zaskarbił sobie tyle uznania, że stał się legendą. Odznacza się prostą konstrukcją i funkcjonalnością. Druga z wymienionych cech, ma również dominować w nowym C-3 i z tego właśnie powodu upatruje się w nim następcę 2CV.
C-3 jest dwubryłowy, uniwersalny z 5-drzwiami, a te w ścianie tylnej, otwierane do góry, pozwalają na łatwy dostęp do bagażnika. Z tego bagażnika na razie zadowoleni są konstruktorzy, gdyż zrobili podłogę dwupoziomową, którą wykorzystujemy zależnie od przewożonych przedmiotów. Podstawowy bagażnik, jak na tego typu pojazd, jest duży (305 dm3), a po złożeniu dwóch części tylnego siedzenia może nawet imponować.

Citroën C3

Łatwo rozpoznawalny
Podobnie jak jego sławny poprzednik 2CV, C-3 będzie z łatwością rozpoznawany na drodze. Z boku łukowy zarys nadwozia, charakterystyczny przód, duży rozstaw osi (246 cm) w stosunku do długości nadwozia i znaczna wysokość, np. o 14 cm większa od Saxo, to cechy wyróżniające. C-3 ma długość 385 cm, szerokość 167 cm i wysokość 152 cm.
Nowe podwozie
Samochód zbudowano na zupełnie nowej platformie, która już w niedalekiej przyszłości zapewne posłuży do opracowania małego Peugeota zastępującego model 106. Dobrze dobrano zawieszenie i starannie opracowano układ hamulcowy. Niektóre odmiany pojazdu będą miały hamulce tarczowe na 4 koła, system antyblokujący ABS z elektronicznie sterowanym rozkładem siły hamowania i wspomaganiem nagłego hamowania. Przewidziano też elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz multipleksową instalację elektryczną o koncentrycznej budowie wiązek, pozwalającą na podłączenie wielu urządzeń.
Gama silników
Wyboru silników można będzie dokonać z trzech benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Benzynowe znane są już z modeli koncernu PSA, 1100 cm3
(61 KM), 1400 cm3
(75 KM) i 1600 cm3
16-zaworowy (110 KM), który nada "sportową" dynamikę pojazdowi. Dwa diesle natomiast to nowoczesne, ekonomiczne jednostki z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail. Opracowane wspólnie przez PSA (Peugeot-Citroën) i Forda, mają jednakową pojemność 1400 cm3
lecz zróżnicowaną moc - 70 i 92 KM, tę drugą osiągnięto m.in. przez zastosowanie 4 zaworów na każdy cylinder.
Cena
Najnowszy pojazd Citroëna przewidziany jest do sprzedaży od wiosny 2002 r. Dlatego nie znamy jeszcze jego ceny. Jeśli jednak ma zostać ulokowany między Saxo i Xsarą, to można przypuszczać, że u nas kosztował będzie około 40 tys. zł. Oczywiście zależnie od wersji wyposażenia.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie