Citroen C3 WRC. Nowa rajdówka Francuzów

(mm)
Citroen C3 WRC Pod maską pracuje silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem. Moc maksymalna jednostki to 380 KM przy 6000 obr./min, natomiast moment obrotowy wynosi 400 Nm przy 4500 obr./min. Sekwencyjna 6-biegowa skrzynia biegów dostarcza napęd na obie osie. Wraz z załogą pojazd waży 1350 kg.Fot. Citroen
Citroen C3 WRC Pod maską pracuje silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem. Moc maksymalna jednostki to 380 KM przy 6000 obr./min, natomiast moment obrotowy wynosi 400 Nm przy 4500 obr./min. Sekwencyjna 6-biegowa skrzynia biegów dostarcza napęd na obie osie. Wraz z załogą pojazd waży 1350 kg.Fot. Citroen
Udostępnij:
Na miesiąc przed Rajdem Monte Carlo, otwierającym sezon Rajdowych Mistrzostw Świata 2017, Citroen Racing po raz pierwszy pokazuje samochód C3 WRC.

C3 WRC symbolizuje oficjalny powrót Citroëea do sportu samochodowego, w którym marka ta ma na swoim koncie 96 zwycięstw i osiem tytułów mistrza świata.

Wytwarzana przez spojlery siła docisku poprawia stabilność samochodu przy dużych prędkościach, zaś otwory w nadwoziu i wloty powietrza zapewniają chłodzenie silnika, skrzyni biegów i hamulców. Dwupoziomowa linia świateł i logo z podwójną, chromowaną listwą sięgającą ledowych reflektorów stanowią charakterystyczne elementy stylistyki marki. Główną częścią, która decyduje o aerodynamice nadwozia, jest przedni zderzak wyposażony w listwę i spojlery zwiększające docisk ograniczający podsterowność samochodu. Dolne partie auta są różne w wersji na szuter i na asfalt. Specjalne wloty doprowadzają powietrze do chłodnicy silnika, turbo oraz hamulców. Gorące powietrze jest odprowadzane szczelinami w pokrywie silnika i dolnej części przednich błotników.

Tylny zderzak ułatwia swym kształtem wyrzucanie szutru i śniegu spod kół na nieutwardzonych nawierzchniach. Dyfuzor z centralnie umieszczonym wylotem rury wydechowej zwiększa docisk odpowiednio ukierunkowując strumień powietrza przepływający pod samochodem.

Spektakularnie wyglądający spojler dopełnia aerodynamicznego nadwozia samochodu. Składa się on z dolnego płata oraz górnego skrzydła o specyficznym kształcie. Dla zapewnienia większej skuteczności działania, całość konstrukcji cofnięto i uniesiono o 50 mm w stosunku do poprzednich przepisów.

Pod maską pracuje silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem. Moc maksymalna jednostki to 380 KM przy 6000 obr./min, natomiast moment obrotowy wynosi 400 Nm przy 4500 obr./min. Sekwencyjna 6-biegowa skrzynia biegów dostarcza napęd na obie osie. Wraz z załogą pojazd waży 1350 kg.

W sezonie 2017 zespół Citroen Total Abu Dhabi WRT wystawi od dwóch do czterech C3 WRC z załogami w składzie: Kris Meeke / Paul Nagle, Craig Breen / Scott Martin, Stéphane Lefebvre / Gabin Moreau oraz Sheikh Khalid Al Qassimi / Chris Patterson

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie