Citroen C3 Pluriel

Piotr Robakowski
Dotychczas oferta Citroena w segmencie B obejmowała model C3 w jednej wersji nadwozia. Od kilkunastu tygodni w gamie znajdziemy także model o nazwie C3 Pluriel, którego charakterystycznym elementem jest nowatorsko zaprojektowany przedział pasażerski.

Wakacyjne auto Citroena, dzięki swojej konstrukcji pozwala jeździć także o innych porach roku. Dotychczas oferta Citroena w segmencie B obejmowała model C3 w jednej - pięciodrzwiowej - wersji nadwozia. Od kilkunastu tygodni w gamie znajdziemy także model o nazwie C3 Pluriel, którego charakterystycznym elementem jest nowatorsko zaprojektowany przedział pasażerski.**Od środka
Wnętrze podobnie jak bryła nadwozia zapożyczona została z modelu C3. Widać wiele nawiązań do bardziej rodzinnej odmiany. Warto jednak odnotować nie tylko atrakcyjną szczególnie dla młodych osób i kobiet kolorystykę materiałów wykończeniowych. Styliści przywiązali sporo uwagi do drobiazgów, które stanowią nie tylko uzupełnienie, ale przede wszystkim urozmaicenie wnętrza C3 Pluriel. Drzwi boczne zamiast tradycyjnych podłokietników posiadają aluminiowa rurkę stanowiącą jednocześnie rączkę ułatwiającą zamykanie drzwi od środka Zaokrąglona górna część nadwozia zapewnia dużo miejsca nad głowami zarówno pasażerom na przednich, jak i tylnych fotelach. Gorzej nieco z miejscem na nogi, ale pod tym względem nieliczna konkurencja nie wypada wcale lepiej. Na uwagę zasługuje pojemny bagażnik, który w niewielkim stopniu traci na swojej objętości po złożeniu dachu - całość chowa się pod podłogą, oferując pasażerom prawie 266 litrów.
Mutant
W oparciu o znaną z modelu C3 płytę podłogową i zachowując ogólną stylistykę nadwozia, konstruktorzy Citroena stworzyli model C3 Pluriel. Auto wyróżnia się modułową konstrukcją dachu, pozwalającej w kilkanaście sekund wybrać najbardziej nam odpowiadający wariant nadwozia. Podstawą jest samochód z zakrytym dachem. Jednym pokrętłem w ciągu kilku sekund dach znika za tylnymi fotelami dając nam wrażenie samochodu typu targa. Jeśli tego nam za mało możemy założyć dach i tylną szybę do schowka w dolnej części bagażnika. W dalszą drogę ruszamy kabrioletem z umieszczonymi wzdłuż nadwozia pałąkami bezpieczeństwa. Jeśli tego nam mało, kilka kolejnych ruchów pozwoli nam zdjąć pałąki - otrzymujemy wówczas czystej krwi roadster. Minusem tego rozwiązania jest nie tyle waga pałąków - każdy 12 kilogramów - ale nieporęczność tego rozwiązania. Pałąki musimy bowiem zostawić w garażu. Warto zatem przed wyjazdem sprawdzić prognozę pogody - jeśli spadnie deszcz bez pałąków nie złożymy dachu. Ostatnia wersja pozwala przewozić dłuższe przedmioty - w tym celu składamy tylne fotele, a klapę bagażnika otwieramy uzyskując auto typu pick-up.
Wyposażenie i silniki**
Najtańsza wersja C3 Pluriel z silnikiem o pojemności 1.4 litra (75 KM) to wydatek niewiele ponad 58 tys. złotych. Do wyboru jest także mocniejsza odmiana 1.6 litra o mocy 110 KM, współpracująca z automatyczna przekładnia SensoDrive - zmiana biegów odbywa się automatycznie lub sekwencyjnie przy wykorzystaniu montowanych przy kierownicy manetek. Obsługa skrzyni SensoDrive wymaga jednak przyzwyczajenia i już po kilku minutach wiemy czego nie wolno nam robić - podczas zmiany biegu musimy zdjąć nogę z gazu - wówczas samochód przestaje podczas zmiany przełożenia stawać dęba. Na liście wyposażenia znajdziemy maksymalnie zestaw czterech poduszek powietrznych, centralny zamek, elektryczne podnośniki wszystkich szyb, automatyczny włącznik świateł i wycieraczek, klimatyzację, a także poprawiające bezpieczeństwo systemy ABS i ESP.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty