Jak wynika z nieoficjalnych informacji podanych przez źródło bliskie firmie PSA, francuska firma nie będzie już stosować w swoich modelach hydropneumatycznego zawieszenia z uwagi na wysokie koszty produkcji i słabnącą popularność tego rozwiązania wśród nabywców. Sprzedaż modeli Citroen C5 wyposażonych w zawieszenie Hydractive spadła w ubiegłym roku do około 10 000 sztuk, w związku z czym jego następca prawdopodobnie otrzyma mniej skomplikowany układ zawieszenia, który zapewni podobny komfort jazdy.
Firma PSA chce jednocześnie, aby wszystkie modele luksusowej marki DS wyznaczały nowe standardy w zakresie przyjemności z jazdy, co ma być zasługą wyrafinowanego zawieszenia (bez hydropneumatyki).
W Citroenie C5 obecnej generacji stosowany jest układ Hydractive III+, który steruje prześwitem w czasie rzeczywistym, aby pozostał on niezmienny niezależnie od obciążenia samochodu. Zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy i stanu nawierzchni. Automatyczne zmniejszenie prześwitu przy dużej prędkości poprawia aerodynamikę auta. Zmienny prześwit pomaga również przy załadunku dzięki możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wysokości progu bagażnika.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?