
Dotychczas wyprodukowano ponad 800 tysiecy berlingo, z czego połowę stanowiły auta w wersji osobowej. Wkrótce do polskich salonów trafi berlingo po liftingu. Przez 6 lat produkcji tego modelu Citroena nie dokonywano w nim większych zmian, bowiem auto cieszyło się sporym popytem nie tylko na polskim rynku. W odmłodzonym i unowocześnionym berlingo nie zmieniła się jedynie płyta podłogowa i jednostki napędowe.
Nowa deska rozdzielcza
Całkowitej zmianie uległa deska rozdzielcza. Wyraźnie poprawiła się funkcjonalność auta, dzięki umieszczeniu wielu schowków. Do oparć przednich foteli przymocowano składane stoliki z miejscami na kubek. W bagażniku jest składany wózek na kółkach, bardzo pomocny przy załadunku większych zakupów.
Wiele nowych elementów wyposażenia wprowadzono z innych modeli Citroena n.p. Xsary picasso lub C3. Dzięki zastosowaniu większej średnicy tarcz hamulcowych poprawiono skuteczność hamowania. Auto prowadzi się bardziej harmonijnie i nie ma się odczucia, że jedziemy ciężarówką.
Silniki
Podobnie jak w starej wersji, berlingo ma dwie jednostki napędowe benzynowe : 1,4 o mocy 75 KM i 1,6 o mocy 110 KM oraz dwa diesle: 1,9 o mocy 71 KM i 2,0 o mocy 90 KM.
W starej wersji można było w opcji kupić Modutop- z praktycznymi półkami i schowkami oraz systemem przewietrzenia tylnej części auta. Teraz Modutop jest na wyposażeniu standardowym wersji exclusive.
Nowy berlingo ma cztery poduszki powietrzne i ABS. Auta może jechać z prędkością do 170 km/godz. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,8- 6,9 litrów oleju (diesle) i 7,5 litra benzyny na 100 km.
Fot. Citroen
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?