Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Citroen Berlingo II

(LM)
Od momentu wprowadzenie do sprzedaży w 1997 roku, Citroen Berlingo jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie.

Nowoczesne auto rodzinne o dużej ładowności i przystępnej cenie dużym powodzeniem cieszy się nie tylko w salonach, ale również na giełdach.

Citroen Berlingo II

Berlingo (podobnie, jak bliźniaczy z nim peugeot partner) występuje w dwóch wersjach nadwozia - osobowej oraz dostawczej. Ta ostatnia ma tylną część karoserii w całości wykonaną z blachy. Na "pakę" możemy załadować towar o objętości 3 m sześciennych.
W odmianie osobowej z kolei walory praktyczne nadwozia podnoszą przesuwane drzwi boczne, w nowszych egzemplarzach dostępne po obu stronach. Prawdziwą gratką może być także składany elektrycznie dach z tkaniny oferowany jako wyposażenie opcjonalne od 1998 roku.
Wewnątrz berlingo można znaleźć aż 17 rozmaitych schowków i półek. Podczas długich tras pasażerowie będą zadowoleni z dużej przestrzeni na tylnych siedzeniach, zaś kierowca doceni wysoki komfort prowadzenia oraz dobre właściwości jezdne.
Do napędu auta służą dwa silniki benzynowe (1.4 75 KM i 1.6 16V 110 KM) oraz dwie jednostki wysokoprężne (1.9d 71 KM oraz 2.0 HDi 90 KM). Najsłabszy motor benzynowy sprawdza się w modelach osobowych, ale w dostawczych brak mocy staje się już dość wyraźnie odczuwalny, zwłaszcza po maksymalnym obciążeniu samochodu.
Okresy pomiędzy przeglądami wynoszą w berlingo 20 tys. kilometrów. Wyjątek stanowi jednostka 1.9d, której właściciele powinni odwiedzać serwis co 15 tys. km. Pasek rozrządu należy wymieniać po przejechaniu 80-100 tys. km. Wcześniejsze zerwania tego elementu zdarzają się sporadycznie - najczęściej w dieslach zapalanych na "popych".
Zawieszenie samochodu bez problemu wytrzymuje przebieg około 60 tys. kilometrów. Później trzeba się liczyć z koniecznością wymiany sworzni zwrotnic, gałek kierownicy oraz amortyzatorów.
Od 2000 roku w berlingo montowana była tzw. instalacja multipleksowa. Bardzo ważne jest, aby w tych autach wszelkie ingerencje w elektrykę pojazdu przeprowadzane były w autoryzowanych serwisach. Samodzielny montaż radia lub alarmu może skończyć się kłopotami z instalacją elektryczną.
Ceny części w ASO
- klocki hamulcowe 250 zł (kpl.);
- przednie tarcze hamulcowe wentylowane (kpl.) 391 zł;
- amortyzator przedni (1 szt.) 285;
- amortyzator tylny (1 szt.) 235 zł;
- szyba czołowa 643 zł;
- błotnik przedni 535 zł;
- zderzak przedni 626 zł;
- maska silnika 1214 zł;
- reflektor przedni 270 zł.
Ceny dla auta z silnikiem 1.9d.
O berlingo mówi Zbigniew Polanin, kierownik serwisu w ASO Citroena w Katowicach:
- Osobowo-dostawczy citroen jest bardzo udanym modelem. Co istotne, obecnie auto pozbawione jest już wszelkich tzw. chorób wieku dziecięcego. Brakuje stałych, powtarzających się usterek, które nękałyby kierowców.
Przy zakupie warto pamiętać, że większość tych aut jest używana przez różnego rodzaju firmy. Dlatego też dobrze jest samochód dokładnie sprawdzić. Jeśli mamy wątpliwości co do wiarygodności przebiegu, eksploatację najlepiej rozpocznijmy od wymiany paska rozrządu na nowy. Zabieg ten będzie znacznie tańszy niż ewentualna naprawa silnika w przypadku zerwania tego elementu.
Zalety
- przestronne nadwozie;
- oszczędny i dynamiczny silnik HDi;
- dobry komfort resorowania;
- różnorodne możliwości zagospodarowania wnętrza.
Wady
- nieco za słaby silnik 1.4;
- brak tylnych, przesuwanych drzwi w pierwszych egzemplarzach;
- mało atrakcyjny wygląd.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty