Walka o młodego, ale bogatego kierowcę nasila się wraz z nadejściem lata.
Jest jednak jeden model, który nie obawia się rywali. To Chrysler PT Cruiser Cabrio, który właśnie pojawił się w salonach. Nie jest tani, a mimo to, a może właśnie dlatego, ktoś komu wpadnie w oko, nie będzie zastanawiał się nad innym wyborem. Jego oryginalność, podobnie jak w przypadku wersji z zamkniętym nadwoziem, przysparza mu zwolenników, ale także zdeklarowanych krytyków.
Od roku 2000, kiedy PT Cruiser wyjechał na drogi, poznaliśmy osiem kolejnych wersji kontrowersyjnego modelu. Na pewno nie ma samochodu, którego nadwozie w sposób bardziej udany nawiązuje do linii aut lat 30-40 ubiegłego wieku. Nostalgiczną kreską rysowano także kabriolet. Producenci obiecują jednak, że będzie nie tylko fascynujący, ale również funkcjonalny. Atutem jest dość obszerne wnętrze jak na kabriolet segmentu C. Cztery osoby czują się swobodnie. Jest to pewnie najcichszy kabriolet z tekstylnym dachem. Trójwarstwowe izolujące od zewnętrznych hałasów poszycie dachu znamy choćby z kabrioletów siostrzanego Mercedesa-Benza. DaimlerChrysler obiecuje jednak, że PT Cruiser Cabrio jest również bezkonkurencyjnie cichy po otwarciu dachu. Dzieje się tak dzięki odchylającej strugę powietrza stałej części antykapotażowej dachu. Jest ona zintegrowana ze słupkiem B i zapewnia pasażerom ciszę nawet przy dużych prędkościach.
Do dyspozycji klientów są dwie wersje samochodu Limited i GT, różniące się technicznie i wyposażeniowo. Można wybierać między dwoma silnikami benzynowymi: 143-konną jednostką wolnossącą o pojemności 2,4 litra ze skrzynią automatyczną w wersji Limited oraz tym samym turbodoładowanym silnikiem o mocy 223 KM z pięciostopniową skrzynią manualną w wersji GT. Na rynku kabrioletów retro tej wielkości najgroźniejszym rywalem jest dla Chryslera VW New Beetle, pozostający jednak w pobitym polu pod względem wielkości przedziału pasażerskiego i bagażowego.
Wybrane dane techniczne:
PT Cruiser Cabrio Limited PT Cruiser Cabrio GT
Typ silnika benzynowy R4 5A benzynowy R4 5M
Pojemność skokowa (cm3) 2429 2429
Moc (KM) 143 223
Przyspieszenie (s) 12.2 7.6
Prędkość maksymalna (km/h) 171 200
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) 8,7/14,5 8,2/13,1
Długość x szerokość x wysokość (cm) 429 x 170 x 154
Pojemność bagażnika (l) 377
Cena brutto (zł) 126 880 134 200
Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, układ kontroli trakcji, układ ABS+EVBP (elektroniczny rozdział siły hamowania), wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system car-audio, klimatyzacja manualna, elektrycznie regulowane i podgrzewane skórzane fotele, aluminiowe obręcze kół .
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?