Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?

Paweł Puzio
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?
Udostępnij:
Do inwestycji w Lublinie przymierza się chiński koncern Great Wall Motors. W grę wchodzi produkcja samochodu dostawczego, bądź kompaktowej osobówki.
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?

Jak ustalili dziennikarze "Dziennika Wschodniego", GWM rozważa uruchomienie montowni samochodów w hali dawnej fabryki Daewoo, w której niegdyś planowano montaż dostawczy modelu LD 100.

– We wrześniu przedstawiciele Great Wall Motors odwiedzą Lublin – mówi Grzegorz Siemiński, zastępca prezydenta miasta. – Rzeczywiście będziemy rozmawiać o inwestycji na terenie dawnej fabryki Daewoo. Na razie nie zapadły jeszcze żadne konkretne ustalenia. Sądzę, że w grę wchodzi przede wszystkim produkcja samochodu dostawczego.

Z naszych informacji wynika jednak, że GWM zastanawia się również nad produkowaniem w Lublinie samochodu osobowego. Kompaktowy hatchback ma być tańszą alternatywą, np. dla Volkswagena Golfa, Forda Focusa, Hyundaia i30 czy Kii Cee'd. Pod względem gabarytów, to podobny model, a kosztuje ok. 10 tys. euro (ok. 42 000 zł).

– Miałem okazję przejechać się tym samochodem podczas wizyty w Chinach – dodaje Siemiński. – To niezły samochód. Na razie nie mogę jednak potwierdzić informacji o ewentualnej produkcji tego modelu w Lublinie. Rozmowy z chińskimi partnerami trwają.

W minioną środę kilkudziesięciu chińskich przedsiębiorców przyjechało z wizytą do Lublina. Goście obejrzeli tereny dawnej fabryki Daewoo, strefę ekonomiczną na Felinie oraz powstające lotnisko w Świdniku. Zwiedzili również fabrykę POL–MOT Warfama, w której produkowane są traktory Ursus. Wśród przedsiębiorców byli m.in. przedstawiciele branży wydobywczej, moto-ryzacyjnej i spożywczej.

Grupa odwiedzająca Lublin, to część większej delegacji, która przybyła do Polski wraz z premierem Chińskiej Republiki Ludowej Wen Jiabao. Wizyta w mieście nie jest przypadkowa. Lublin od wielu miesięcy zabiega o pozyskanie chińskich inwestorów. Pomaga w tym fakt, że na terenie dawnego Daewoo już produkowane są chińskie pojazdy. Z wytwórni POL–Motu wyjeżdżają terenowe Grand Tigery. Przesądzona jest również produkcja modelu Zotye Nomad II. To kopia terenowego Daihatsu Therios, bliźniaczej konstrukcji do Fiata Sedici i Suzuki SX4.

Chińczycy zwiedzili lubelską wytwórnię POL–Motu, skąd wyjeżdżają chińskie terenowe Grand Tigery

Jacek Szydłowski, Paweł Puzio

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie