Na niektórych rynkach pojazd ten jest znany jako Daewoo Nubira II, w Polsce sprzedawany jest pod marką Chevrolet Lacetti, z nadwoziem typu sedan oraz 4-drzwiowy hatchback. My jeździliśmy wersją sedan napędzaną silnikiem 1,6 l o mocy 109 KM.
Cechy szczególne

Cechy charakterystyczne Lacetti to spore wymiary zewnętrzne i wielowahaczowe zawieszenie tylne. W zasadzie ten nowoczesny typ zawieszenia w tej klasie auta nie powinien dziwić, a jednak - takie rozwiązanie w Daewoo? Lacetti to spory samochód. W wersji sedan ma długość 4,5 m, a więc niewiele mniej niż Opel Vectra czy Nissan Primera. Wnętrze Lacetti jest dość przestronne i nawet na tylnej kanapie jest wystarczająca ilość miejsca dla dwóch osób. Umieszczenie trzech osób z tyłu mogło by być odebrane jako brak taktu. Mankamentem Lacetti jest

niezbyt duży bagażnik, którego objętość wynosi 405 l. Po tak duży aucie można się spodziewać czegoś więcej. Tablica przyrządów nie musi się podobać, ale wskaźniki są czytelne. Całość jednak sprawia bardzo skromne wrażenie.
Silnik
Z gamy jednostek napędowych oferowanych do tego modelu wybraliśmy 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 i mocy 109 KM. Współpracuje on z manualną, 5-biegową skrzynią przekładniową. Zapewnia pojazdowi godziwą dynamikę, jednak przy przekroczeniu 4 tys. obr/min staje się głośny. Czas rozpędzania do prędkości 100 km/h wynosi 10,7 s, równie żwawo pojazd przyspiesza na

wyższych biegach. Wydaje się, że w normalnej eksploatacji ta jednostka napędowa jest wystarczająco mocna. Zastanawiające, że Lacetti zużywa podczas normalnej jazdy w mieście poniżej 10 l paliwa - spodziewaliśmy się gorszego wyniku.
Wrażenia z jazdy
Kierowca może bez trudu dobrać wygodną pozycję za kierownicą. W standardowym wyposażeniu wersji SX

zaoferowano kolumnę kierownicy o regulowanym kącie pochylenia i wysokości położenia oraz regulację wysokości siedziska fotela kierowcy. Dzięki wielowahaczowej tylnej osi zachowanie pojazdu na zakrętach jest bardzo poprawne. Zawieszenie dość skutecznie tłumi nierówności nawierzchni. Również poziom hałasu utrzymuje się w normie i nie odbiega od innych aut tej klasy. Słabą stroną Lacetti jest układ hamulcowy. Pojazd z prędkości 100 km/h zatrzymuje się po przejechaniu 41,9 m, gdy u konkurentów droga hamowania jest krótsza o 1 metr.
Podsumowanie
Lacetti sedan napędzany silnikiem 1,6 l wart jest swojej ceny. Za 50 tys. zł można kupić samochody segmentu C, np. Forda Focusa czy Toyotę Corollę, które są od Lacetti mniejsze. Nie tylko cena jest atutem Chevroleta. Ma on wystarczającą dynamikę, komfort jazdy i wyposażenie. Jednak Lacetti ustępuje konkurentom jakością użytych we wnętrzu plastików i prestiżem. Największy bodaj mankament Lacetti to brak prestiżu marki, pod którą jest sprzedawany. Jeżeli brać pod uwagę wielkość pojazdu, należy on do segmentu D, podobnie jak np. Opel Vectra czy Nissan Primera. Chevrolet Lacetti, kojarzony jest jednak z Daewoo Nubirą II, która jest klasyfikowana niżej. Wydaje się, że Lacetti może konkurować raczej ze Skodą Octavią.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika benzynowy
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3): 1598
Moc maksymalna (KM/obr/min): 109/5800
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 150/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 10,7
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): 10,8
Prędkość maksymalna (km/h): 187
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): 68*
Droga hamowania od 100 km/h (m): 41,9
Pojemność bagażnika (dm3): 405
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): 60
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): 7,1/9,1
Długość x szerokość x wysokość (cm): 450 x 173 x 144
Rozstaw osi (cm): 260
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) 3/12
Cena (zł): 50 240
* - pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza
****
wystarczająca ilość miejsca dla 4 osób. Wnętrze jest przestronniejsze niż w Skodzie Octavii I.
Silnik
***
jednostka napędowa jest typowa i nie wyróżnia się niczym szczególnym.
Poziom hałasu
****
typowy dla aut tej wielkości, jest nieco mniejszy niż w Skodzie Octavii I 1,6 l.
Hamulce
***
dość długa droga hamowania, dłuższa niż w Skodzie Octavii I 1,6 l.
Dynamika
****
wystarczająca, zbliżona do dynamiki Skody Octavii I 1,6 l.
Zużycie paliwa
****
przeciętne zużycie paliwa podobne do zużycia paliwa w Skodzie Octavii I 1,6 l.
Nowoczesność konstrukcji
****
stosunkowo nowoczesna płyta podłogowa z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym.
Wyposażenie
****
w wersji SX wyposażenie jest typowe - m.in. 2 poduszki powietrzne, układ ABS, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka.
Wyposażenie seryjne:
Chevrolet Laceeti SX
Poduszki powietrzne 2
Układ ABS s
Wspomaganie układu kierowniczego s
Centralny zamek s
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka s
Elektrycznie sterowane szyby przednie s
Klimatyzacja o
Radioodtwarzacz z CD s
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto