Wygląda na to, że marka Chevrolet została zaakceptowana na naszym rynku. Chevrolet powoli pnie się do góry w rankingu sprzedaży, a bodaj największym atutem marki jest konsekwentna realizacja hasła "dużo samochodu za rozsądne pieniądze".
Prezentujemy Chevroleta Lacetti w wersji kombi napędzanego silnikiem najmocniejszym z oferowanych - 1,8 l/ 122 KM. Jeżdżąc po zaśnieżonych drogach i tak nie wykorzystywaliśmy go w pełni.
Cechy szczególne
Lacetti 1.8 to praca zbiorowa. Nadwozie zaprojektował słynny włoski stylista Giorgio Giugiaro, silnik pochodzi z Australii, a
pojazd jest składany w Korei. Lacetti kombi to spore auto o długości 458 cm. We wnętrzu jest dużo miejsca, i co się teraz nieczęsto zdarza, wysokie osoby siedzące na tylnej kanapie nie narzekają na ciasnotę. Siedzenia przednie są wygodne i mają wystarczająco długie siedziska, których wysokość można regulować. Cechy charakterystyczne Lacetti to: wielowahaczowe zawieszenie tylne i ... dość bogate wyposażenie standardowe - przydatna jest skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, a także
regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy. Bagażnik o objętości 400 l jest dość skromny. Konkurenci oferują więcej, np. Peugeot 307 Kombi - 503 l, Opel Astra II Classic Kombi - 480 l, Fiat Stilo Multi Wagon - 510 l. W Lacetti można jednak powiększyć bagażnik przez złożenie tylnej kanapy.
Silnik
Do napędu Lacetti wybraliśmy mocniejszą jednostkę napędową, która z pojemności skokowej 1,8 l osiąga moc 122 KM. Silnik ten ma po 4 zawory w każdym cylindrze i dwa wałki rozrządu w głowicy. Niby
nowocześnie, a jednak silnik chłonął benzynę jak gąbka - w mieście przy bardzo spokojnej jeździe udało się osiągnąć zużycie 10 l na 100 km. Jazda z większym temperamentem powoduje wyższe zużycie paliwa. Ta jednostka napędowa jest produkowana przez australijską firmę Holden, należącą do General Motors. Zachowanie silnika jest typowe dla klasycznych jednostek wielozaworowych - dynamikę auta można osiągnąć na wysokich obrotach silnika, co powoduje wzrost zużycia paliwa. Trzeba jednak przyznać, że silnik jest dość elastyczny.
Wrażenia z jazdy
Komfort jazdy Lacetti jest zupełnie przyzwoity. Nie zbyt twarde zawieszenie pomaga w pokonywaniu nierówności. Taka charakterystyka nie sprzyja jednak szybkiemu
pokonywaniu zakrętów, na których nadwozie Lacetti się pochyla. Jak zapewnia producent, zawieszenie aut kierowanych na rynki europejskie usztywniono, ale chyba trochę za mało. Konstrukcja układu zawieszenia jest natomiast dość nowoczesna - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczowa. Niezbyt precyzyjnie funkcjonuje mechanizm zmiany biegów, co wymaga pewnego przyzwyczajenia. Za to hałas we wnętrzu nie jest męczący, a pojazd
ma całkiem niezłą dynamikę.
Podsumowanie
Chevrolet Lacetti to następca znanego u nas Daewoo Nubira. Lacetti ma jednak przekonstruowane podwozie i wiele innych elementów. W wersji kombi to udany samochód rodzinny oferowany w dość atrakcyjnej cenie. Trudno jest znaleźć konkurencyjne kombi tej wielkości za 67 640 zł. Jest to istotna zaleta Lacetti. Nabywcy dużo jeżdżący w mieście mogą rozważyć zakup tego auta z mniejszym silnikiem 1,6 l o mocy 109 KM, który jest nieco oszczędniejszy.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Benzynowy |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3 ): | 1799 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 122/5800 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 165/4000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 10,1 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 9,7 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 190 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 68 |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 41,5 |
Pojemność bagażnika (dm3 ): | 400 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ): | 60 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km): | 6,2/10,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 458 x 173 x 146 |
Rozstaw osi (cm): | 260 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/12 |
Cena (zł): | 67 640 |
* pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | ***** | Lacetti kombi ma obszerne wnętrze. |
Silnik | *** | Za duże zużycie paliwa, dobra elastyczność. |
Poziom hałasu | **** | Poziom hałasu jest typowy w tej klasie aut. |
Hamulce | *** | Droga hamowania Lacetti kombi jest dłuższa o blisko 2 m niż droga hamowania Peugeota 307 Kombi 1,6 l/109 KM. |
Dynamika | **** | Dobra dynamika, lepsza niż Peugeota 307 Kombi 1,6 l/109 KM |
Zużycie paliwa | *** | Zbyt duże zużycie paliwa w mieście. |
Nowoczesność konstrukcji | **** | Konstrukcja poprawna, nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie tylne. |
Wyposażenie seryjne | **** | Wyposażenie jest dość bogate jak na taką cenę. |
Wyposażenie seryjne:
Chevrolet Lacetti kombi Platinium
Poduszki powietrzne | 4 |
Układ ABS/układ kontroli trakcji TCS | S/S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka | S/S |
Klimatyzacja automatyczna | S |
Radio CD | S |
s - wyposażenie seryjne
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?