Chevrolet Lacetti kombi 1.8

Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit: Chevrolet Lacetti Kombi to duży samochód o długości 458 cm. Nadwozie zaprojektował mistrz Giorgio Giugiaro.
Fot. Ryszard Polit: Chevrolet Lacetti Kombi to duży samochód o długości 458 cm. Nadwozie zaprojektował mistrz Giorgio Giugiaro.
Udostępnij:
Bodaj największym atutem marki Chevrolet jest konsekwentna realizacja hasła „dużo samochodu za rozsądne pieniądze”.

Wygląda na to, że marka Chevrolet została zaakceptowana na naszym rynku. Chevrolet powoli pnie się do góry w rankingu sprzedaży, a bodaj największym atutem marki jest konsekwentna realizacja hasła "dużo samochodu za rozsądne pieniądze".
 

Fot. Ryszard Polit: Chevrolet Lacetti Kombi to duży samochód o długości 458 cm. Nadwozie zaprojektował mistrz Giorgio Giugiaro.
Fot. Ryszard Polit: Chevrolet Lacetti Kombi to duży samochód o długości 458 cm. Nadwozie zaprojektował mistrz Giorgio Giugiaro.

 

Prezentujemy Chevroleta Lacetti w wersji kombi napędzanego silnikiem najmocniejszym z oferowanych - 1,8 l/ 122 KM. Jeżdżąc po zaśnieżonych drogach i tak nie wykorzystywaliśmy go w pełni. 

 

Cechy szczególne

 

Lacetti 1.8 to praca zbiorowa. Nadwozie zaprojektował słynny włoski stylista Giorgio Giugiaro, silnik pochodzi z Australii, a

Fot. Ryszard Polit: Australijski silnik o pojemności 1,8 l o mocy 122 KM zużywa sporo paliwa w mieście, ale za to zapewnia dobrą dynamikę.
Fot. Ryszard Polit: Australijski silnik o pojemności 1,8 l o mocy 122 KM zużywa sporo paliwa w mieście, ale za to zapewnia dobrą dynamikę.

pojazd jest składany w Korei. Lacetti kombi to spore auto o długości 458 cm. We wnętrzu jest dużo miejsca, i co się teraz nieczęsto zdarza, wysokie osoby siedzące na tylnej kanapie nie narzekają na ciasnotę. Siedzenia przednie są wygodne i mają wystarczająco długie siedziska, których wysokość można regulować. Cechy charakterystyczne Lacetti to: wielowahaczowe zawieszenie tylne i ... dość bogate wyposażenie standardowe - przydatna jest skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, a także

Fot. Ryszard Polit: Bagażnik ma objętość 400 l. Jak na kombi to niezbyt dużo.
Fot. Ryszard Polit: Bagażnik ma objętość 400 l. Jak na kombi to niezbyt dużo.

regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy. Bagażnik o objętości 400 l jest dość skromny.  Konkurenci oferują więcej, np. Peugeot 307 Kombi - 503 l, Opel Astra II Classic Kombi - 480 l, Fiat Stilo Multi Wagon - 510 l. W Lacetti można jednak powiększyć bagażnik przez złożenie tylnej kanapy.

 

Silnik

 

Do napędu Lacetti wybraliśmy mocniejszą jednostkę napędową, która z pojemności skokowej 1,8 l osiąga moc 122 KM. Silnik ten ma po 4 zawory w każdym cylindrze i dwa wałki rozrządu w głowicy. Niby

Fot. Ryszard Polit: Pod podłogą bagażnika można układać drobne przedmioty – świetny pomysł.
Fot. Ryszard Polit: Pod podłogą bagażnika można układać drobne przedmioty – świetny pomysł.

nowocześnie, a jednak silnik chłonął benzynę jak gąbka - w mieście przy bardzo spokojnej jeździe udało się osiągnąć zużycie 10 l na 100 km. Jazda z większym temperamentem powoduje wyższe zużycie paliwa. Ta jednostka napędowa jest produkowana przez australijską firmę Holden, należącą do General Motors. Zachowanie silnika jest typowe dla klasycznych jednostek wielozaworowych - dynamikę auta można osiągnąć na wysokich obrotach silnika, co powoduje wzrost zużycia paliwa. Trzeba jednak przyznać, że silnik jest dość elastyczny.

Fot. Ryszard Polit: Zaletą Lacetti jest obszerne wnętrze. Także na tylnej kanapie jest go pod dostatkiem.
Fot. Ryszard Polit: Zaletą Lacetti jest obszerne wnętrze. Także na tylnej kanapie jest go pod dostatkiem.

 

Wrażenia z jazdy

 

Komfort jazdy Lacetti jest zupełnie przyzwoity. Nie zbyt twarde zawieszenie pomaga w pokonywaniu nierówności. Taka charakterystyka nie sprzyja jednak szybkiemu

Fot. Ryszard Polit: Przednie siedzenia są wygodne, a fotel kierowcy ma regulację wysokości siedziska.
Fot. Ryszard Polit: Przednie siedzenia są wygodne, a fotel kierowcy ma regulację wysokości siedziska.

pokonywaniu zakrętów, na których nadwozie Lacetti się pochyla. Jak zapewnia producent, zawieszenie aut kierowanych na rynki europejskie usztywniono, ale chyba trochę za mało. Konstrukcja układu zawieszenia jest natomiast dość nowoczesna - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczowa. Niezbyt precyzyjnie funkcjonuje mechanizm zmiany biegów, co wymaga pewnego przyzwyczajenia. Za to hałas we wnętrzu nie jest męczący, a pojazd

Fot. Chevrolet: Tablica przyrządów jest ładnie zaprojektowana i czytelna. Automatyczna klimatyzacja i radio z CD montowane są standardowo.
Fot. Chevrolet: Tablica przyrządów jest ładnie zaprojektowana i czytelna. Automatyczna klimatyzacja i radio z CD montowane są standardowo.

ma całkiem niezłą dynamikę.  

 

Podsumowanie

 

Chevrolet Lacetti to następca znanego u nas Daewoo Nubira. Lacetti ma jednak przekonstruowane podwozie i wiele innych elementów. W wersji kombi to udany samochód rodzinny oferowany w dość atrakcyjnej cenie. Trudno jest znaleźć konkurencyjne kombi tej wielkości za 67 640 zł. Jest to istotna zaleta Lacetti. Nabywcy dużo jeżdżący w mieście mogą rozważyć zakup tego auta z mniejszym silnikiem 1,6 l o mocy 109 KM, który jest nieco oszczędniejszy.  

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
):

1799

Moc maksymalna (KM/obr/min):

122/5800

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

165/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,1

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

9,7

Prędkość maksymalna (km/h):

190

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

Droga hamowania od 100 km/h (m):

41,5

Pojemność bagażnika (dm3
):

400

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
):

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km):

6,2/10,0

Długość x szerokość x wysokość (cm):

458 x 173 x 146

Rozstaw osi (cm):

260

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

Cena (zł):

67 640

 

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Lacetti kombi ma obszerne wnętrze.   

Silnik

***

Za duże zużycie paliwa, dobra elastyczność.

Poziom hałasu

****

Poziom hałasu jest typowy w tej klasie aut.

Hamulce

***

Droga hamowania Lacetti kombi jest dłuższa o blisko 2 m niż droga hamowania Peugeota 307 Kombi 1,6 l/109 KM. 

Dynamika

****

Dobra dynamika, lepsza niż Peugeota 307 Kombi 1,6 l/109 KM 

Zużycie paliwa

***

Zbyt duże zużycie paliwa w mieście.  

Nowoczesność konstrukcji

****

Konstrukcja poprawna, nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie tylne.   

Wyposażenie seryjne

****

Wyposażenie jest dość bogate jak na taką cenę. 

 

Wyposażenie seryjne:

Chevrolet Lacetti kombi Platinium

 

Poduszki powietrzne

4

Układ ABS/układ kontroli trakcji TCS

S/S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/S

Klimatyzacja automatyczna

S

Radio CD

S

s - wyposażenie seryjne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie