Epica to największy z oferowanych obecnie w Europie Chevroletów, który na naszym kontynencie debiutuje na rynku reprezentacyjnych sedanów.
Nowy model jest pierwszym samochodem produkowanym przez spółkę GM DAT z

sześciocylindrowym silnikiem, a także pierwszym autem tej firmy z taką jednostką zamontowaną poprzednie. Epica została zaprojektowana przez Amerykanina Davida Lyona przy udziale koreańskich stylistów.
Cechy szczególne
Auto posiada masywne, solidne nadwozie, które zapowiada sporo przestrzeni we wnętrzu.
Nowy Chevrolet jest wyposażony w wiele elementów z zakresu bezpieczeństwa biernego m.in. sztywną kabinę pasażerską (wykonaną w 40 proc. z wysokowytrzymałej stali), przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtynowe, ograniczniki siły napięcia pasów oraz napinacze pasów.
Wnętrze zostało starannie wykonane - deska rozdzielcza z klasycznymi zegarami jest czytelna, a wszystkie przełączniki łatwo dostępne. Wyświetlacz komputera pokładowego oraz sterowanie

klimatyzacją i radioodtwarzaczem CD umieszczono na konsoli centralnej.
Pasażerowie mają dużo miejsca, zarówno na obszernych przednich fotelach, jak i na wygodnej tylnej kanapie. Za to bagażnik o pojemności 480 litrów ma nieco ograniczoną objętość przez głęboko wnikające nadkola. W razie konieczności, oparcia kanapy można złożyć w proporcji 60:40, jednak niewielki otwór pomiędzy bagażnikiem a kabiną ogranicza możliwość przewiezienia większych ładunków.
Silniki
Pod maską testowanego modelu pracował 144-konny silnik 2,0 l. Ta benzynowa jednostka posiada głowicę, kadłub i miskę olejową wykonaną ze stopów lekkich. Odznacza się niewielką masą własną i wymiarami. Napęd, za pośrednictwem manualnej 5-stopniowej skrzyni biegów,

przekazywany jest na koła przednie.
Jak na 1,5-tonowe auto moc silnika nie jest imponująca- brakuje koni mechanicznych zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Jednostka napędowa pracująca w Epice jest za to znakomicie wyciszona, więc podczas jazdy można spokojnie rozmawiać lub słychać ulubionej muzyki.
Jazda
Jeżeli nie posiadamy sportowych aspiracji, to jazda koreańską limuzyną może być całkiem przyjemna.
Regulowany elektrycznie fotel kierowcy można łatwo dopasować do sylwetki. Duże szyby i lusterka wsteczne zapewniają doskonałą widoczność z kabiny, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy.

Jak można się było spodziewać, zawieszenie Epiki zostało komfortowo zestrojone. Wyposażono je w kolumny McPhersona z przodu oraz oś wielowahaczową z tyłu. Epica posiada także cztery hamulce tarczowe (wentylowane z przodu), czterokanałowy system ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły hamowania.
Gwałtowne zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości mogą spowodować przechyły nadwozia, ale prowadzenie Chevroleta nie powoduje skoków ciśnienia tętniczego u kierowcy. Auto zachowuje się stabilnie, a przy tym znakomicie radzi sobie z nierównościami na drodze, zapewniając komfortową podróż.
Epica dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia - LS oraz LT. Podstawowa odmiana LS posiada regulowaną wysokość siedzenia kierowcy, elektryczne podnoszenie szyb przednich i

tylnych, szyby izolowane termicznie, klimatyzację oraz zestaw audio z odtwarzaczem MP3.
Ekskluzywna wersja LT oferuje dodatkowo m.in. skórzaną tapicerkę, elektronicznie sterowaną automatyczną klimatyzację, system stabilizacji toru jazdy oraz system wspomagający parkowanie.
Podsumowanie
Chevrolet Epica z pewnością jest o wiele bardziej udanym modelem niż jego poprzednicy - Leganza i Evanda. Posiada reprezentacyjny wygląd, nowoczesną stylizację nadwozia i bogate wyposażenie. Koreańsko-amerykańskie auto raczej nie powalczy z modelami prestiżowych marek w tym segmencie, ale jest ciekawą alternatywą dla tych, którzy poszukują wygodnej limuzyny za rozsądną cenę.
Wybrane dane techniczne:
Rodzaj silnika | Benzynowy |
Liczba cylindrów/zaworów | 6/24 |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1993 |
Moc maksymalna (KM-obr/min) | 144-6400 |
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 195-3800 |
Rozpędzanie 0-100 km/h (s) | 9,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 207 |
Droga hamowania ze 100 km/h (m) | 40 |
Pojemność bagażnika (l) | 480 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 65 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 6,3/11,4 |
Długość/szerokość/wysokość (cm) | 480/181/145 |
Rozstaw osi (cm) | 270 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 |
Cena (zł) | 87 790 |
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | **** | Wystarczająca ilość miejsca z przodu i tyłu, ograniczona nadkolami pojemność bagażnika. |
Poziom hałasu | ***** | Do prędkość 100 km/h poziom hałasu nie jest wysoki. |
Hamulce | **** | 40 metrów to dobry wynik. |
Dynamika | *** | Przeciętna dynamika. |
Zużycie paliwa | *** | Jak na auto tej klasy, zużycie paliwa na przeciętnym poziomie. |
Wyposażenie podstawowe | ***** | Bogate wyposażenie seryjne |
Wyposażenie seryjne:
Poduszki powietrzne | 6 |
Układ ABS | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie | S/S |
Klimatyzacja dwustrefowa | S |
S - wyposażenie seryjne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie