Chevrolet Camaro oficjalnie w Polsce

(pp/ip)
Do polskich salonów trafił Chevrolet Camaro - kultowy amerykański samochód sportowy. Za coupe z widlastą "ósemką" trzeba zapłacić 199 900 zł.

Do polskich salonów trafił Chevrolet Camaro - kultowy amerykański samochód sportowy. Za coupe z widlastą "ósemką" trzeba zapłacić 199 900 zł
.

Od kilku lat w Europie panuje moda na "downsizing", czyli stosowanie coraz to mniejszych jednostek napędowych, w celu redukcji zużycia paliwa oraz emisji CO2. Są jednak wyjątki. Jednym z nich jest Chevrolet Camaro, który w Europie będzie oferowany z 6.2-litrowym silnikiem V8. 

Pojazd wzbudza ogromne zainteresowanie wszędzie, gdzie się pojawi. Dźwięk jego widlastego silnika sprawia, że niewiele osób jest w stanie przejść obok niego obojętnie, a nawet krótka przejażdżka potrafi uzależnić, niczym narkotyk.

**CZYTAJ TAKŻE

Chevrolet Camaro szybszy od BMW M3 GTS?
Pierwszy Chevrolet Camaro ZL1 sprzedany za 250 tys. dolarów

**

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

W USA Camaro trafiło do salonów sprzedaży w 2009 roku. Jednak w Europie auto oferowane jest dopiero od kilku tygodni. Pojazd sprzedawany na "Starym Kontynencie" przypomina pod względem wyposażenia wersję 2SS oferowaną w Ameryce Północnej. Nowy model został wyposażony w zawieszenie FE4, które opracowano specjalnie dla klientów z Europy. Charakteryzuje się ono nowymi solidnymi stabilizatorami, przednim (23 mm) i tylnym (24 mm). O prawidłowe przenoszenie mocy dbają 20-calowe koła wraz z oponami Pirelli P Zero, podczas gdy czterotłoczkowe hamulce tarczowe z systemem "anti-lock", w połączeniu z układem StabiliTrak i kontrolą trakcji, zapewniają skuteczne hamowanie.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Nawiązując do legendy swoich poprzedników, Camaro łączy prostotę ze współczesnymi detalami, takimi jak przyciski, przełączniki, zespół przyrządów pomiarowych i oświetlenie. Duże przyciski, gumowe pierścienie i elementy chromowane pasują do charakteru tego modelu i ułatwiają korzystanie z nich w trakcie jazdy.

Charakterystyczne dla Chevroleta oświetlenie w kolorze Blue Ice biegnie wzdłuż drzwi. Ten sam niebieski odcień na tablicy rozdzielczej podświetla prędkościomierz i wskaźnik temperatury silnika, obrotomierz oraz duży

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

wyświetlacz Centrum Informacji Kierowcy (Driver Information Centre) umieszczony na  środku panela. Wyświetlacz dostarcza wszystkich danych, m.in. o prędkości jazdy, średnim zużyciu paliwa, pokonanej odległości i zasięgu. Camaro oferuje też wyświetlacz na przedniej szybie (Heads Up Display), umożliwiający kierowcy monitorowanie wszystkich ważnych informacji bez odwracania wzroku od jezdni.

Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje wspomaganie parkowania do tyłu z kamerą, 6 poduszek powietrznych oraz mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX. Miłośnikom muzyki Camaro oferuje udoskonalony system głośników firmy Boston Acoustics. Porty USB oraz Bluetooth również  stanowią część pakietu.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Największe wrażenie w nowym Camaro wywołuje jednak układ napędowy. Ręczna skrzynia biegów połączona jest z silnikiem LS3 V8, który osiąga moc 432 KM. Jego pojemność wynosi 6,2 litra, a moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. To przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy w przypadku coupe i 5,4 sekundy w przypadku kabrioletu. Dostępna jest także automatyczna skrzynia biegów. Współpracuje ona z silnikiem L99 V8 o pojemności 6.2 l i mocy 405 KM, który wytwarza moment obrotowy 556 Nm przy 4 300 obr./min. Coupe z automatyczną skrzynią biegów osiąga prędkość 100 km/h w 5,4 sekundy, a w przypadku

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

kabrioletu zajmuje mu to dodatkowe 0,2 sekundy. Elektronika w Camaro pozwala rozpędzić ten samochód maksymalnie do 250 km/h.

Choć oszczędność paliwa może nie zajmować wysokiego miejsca na liście priorytetów posiadacza Camaro, to system aktywnego zarządzania paliwem, zainstalowany w silniku L99, automatycznie zamyka cztery z ośmiu cylindrów podczas mniej dynamicznej jazdy, umożliwiając zmniejszone zużycie paliwa. Według producenta, oszczędność wynosi do 7,5%.

Jeśli już mówimy o zużyciu paliwa, Camaro z manualną skrzynią biegów potrzebuje średnio 14,1 l paliwa na 100 km. Co ciekawe, wersja z automatyczną przekładnią zużywa o 1 litr mniej - średnio 13,1 l/100 km.

W Polsce ceny coupe zaczynają się od 199 990 zł, a kabrioletu od 224 990 zł. Dostępne są również Specjalna Edycja Transformers oraz pakiet 45th Centennial Edition.

ModelCoupe MTCoupe ATCabrio MTCabrio AT
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowybenzynowy
Pojemność (l.)6.26.26.26.2
Skrzynia biegówmanualna, 6-biegówautomatyczna, 6-biegówmanualna, 6-biegówautomatyczna, 6-biegów
Moc (KM)432405432405
Moment obr. (Nm)569556569556
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)5,25,45,45,6
Prędkość maksymalna (km/h)250250250250
Zużycie paliwa (l/100 km)14,113,114,113,1
Emisja CO2 (g/km)329304329304
Cena (zł)199 900207 900224 900232 900
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty