Chevrolet Aveo – pierwsza jazda

Ryszard Polit
Od końca maja będą dostępne w Polsce samochody marki Chevrolet, będące odpowiednikami modeli Daewoo. Jeździliśmy jednym z nich.

Od końca maja będą dostępne w Polsce samochody marki Chevrolet, będące odpowiednikami modeli Daewoo. Jeździliśmy jednym z nich - Chevroletem Aveo.
 

fot. autor
fot. autor

General Motors, właściciel Daewoo, wprowadza na europejskie rynki nowe modele koreańskiej marki. W Polsce będą one nazywane Chevrolet, a nie Daewoo, by odróżnić je od samochodów wytwarzanych w warszawskiej fabryce Daewoo-FSO. Chevrolet Aveo jest technicznie spokrewniony z modelem Daewoo Kalos, oferowanym m.in. na rynku niemieckim. Poza innym logo marki istnieją drobne różnice stylistyczne.

 

 

 


fot. autor
fot. autor


Wygląd zewnętrzny

 

Nadwozie Aveo zaprojektowała słynna włoska firma stylistyczna Italdesign Giorgio Giugiaro. Jeździliśmy autem z 4-drzwiowym nadwoziem typu sedan. Ma ono długość 4,2 m
, a więc mniej więcej tyle co Fiat Albea
. Wnętrze Aveo jest jednak przestronniejsze, m.in. za sprawą sporego rozstaw osi - 248 cm (w Albei - o 4 cm mniej). Nie brakuje miejsca na przednich i tylnych siedzeniach, gdyż wnętrze jest wysokie i szerokie. Bagażnik ma pojemność 320** l**
( w Albei - 515 l), którego pojemność można zwiększyć przez złożenie tylnej kanapy. Przez utworzony w ten sposób otwór można włożyć długie przedmioty.

 

fot. autor
fot. autor

Środkowy zagłówek montowany dla pasażera zajmującego miejsce na tylnej kanapie ogranicza nieco widoczność do tyłu. Fotele przednie są dość wygodne, jednak mają nieco za krótkie siedziska - to typowe w autach tej klasy.

Precyzja montażu wnętrza jest poprawna, a jakość plastików użytych do wykończenia wnętrza - typowa w tej klasie pojazdów.

 

 

 


fot. autor
fot. autor


Wrażenia z jazdy

 

Pojazd był napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 83 KM.
Stanowi on wystarczające źródło napędu. Pojazd rozpędza się dość żwawo - do prędkości 100 km/h w ciągu 12,1 s
. Silnik jest elastyczny i nie wymaga częstej zmiany biegów. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest już przy 3000 obr/min. Uzyskiwane czasy rozpędzania na 4. biegu od prędkości 60 do 100 km/h są zbliżone do Fiata Albea napędzanego silnikiem 1,2 l/80 KM.

 

Komfort jazdy w Aveo można ocenić jako dość przyzwoity, biorąc pod uwagę wielkość pojazdu, rozstaw osi i ogumienie o średnicy 13 cali. Większość konkurentów stosuje obręcze 14-calowe.  Zawieszenie przednie stanowią kolumny McPhersona, z tyłu zastosowano oś skrętną z wahaczami wzdłużnymi.

Z racji znacznej wysokości i niezbyt twardego zawieszenia, nadwozie ma tendencję do przechylania się na zakrętach. Nie jest to pojazd stworzony do szybkiej jazdy. Mimo to Aveo nie sprawia niespodzianek na drodze, a własności jezdne są poprawne.

 

Podsumowanie

 

Powodzenie Chevroleta Aveo na naszym rynku zależeć będzie od ceny, której jeszcze nie znamy. Zakładając, że będzie ona "atrakcyjna", głównymi konkurentami Aveo są Fiat Albea i Renault Thalia. Spośród tych aut, Aveo robi najkorzystniejsze wrażenie nie tylko z powodu przestronnego wnętrza, lecz także z racji przyzwoitego komfortu jazdy.

Przed General Motors Poland stoi jednak zadanie wypromowania na naszym rynku zupełnie nowej marki - Chevrolet. W USA jest ona znana, bowiem istnieje od 1911 r., a w 1917 r. została przyłączona do General Motors. W Polsce marka Chevrolet kojarzy się raczej z amerykańskimi krążownikami szos, do których Aveo z pewnością nie należy.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty