Chcemy więcej aut elektrycznych

(ip)
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Polscy kierowcy wolą prąd od ropy i benzyny! W sondażu na temat najlepszego rodzaju napędu silnika przeprowadzonym na łamach serwisu auto.dziennik.pl przez sieć motoryzacyjną ProfiAuto.pl wygrało auto z napędem... elektrycznym.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Moda na ekologię, czy strach przed rosnącymi cenami paliw? Zdaniem ekspertów motoryzacyjnych raczej to drugie powoduje, że Polacy marzą o poruszaniu się autami na prąd. W sondażu przeprowadzonym przez portal ProfiAuto.pl, na łamach serwisu auto.dziennik.pl, na pytanie "Autem z jakim rodzajem napędu chciałbyś jeździć?" najwięcej - niespełna 25 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź "z napędem elektrycznym". Na kolejnych miejscach wylądował silnik benzynowy (21,8 proc.) hybrydowy (19,5 proc.) i benzyna+LPG (17,6 proc.). Na szarym końcu znalazł się silnik Diesla (16,4 proc.).

**CZYTAJ TAKŻE

Pierwsza hybryda z DieslemKolejne elektryczne Mitsubishi na polskich drogach

**

- Ani tanie, ani funkcjonalne, ani ekologiczne - zdaniem Witolda Rogowskiego z sieci ProfiAuto.pl, popularność samochodów napędzanych prądem, to raczej kreowana przez ich producentów moda, niż świadomy wybór kierowców, szczególnie polskich. - Najtańsze auta na prąd to przecież koszt około 150 tysięcy złotych, w dodatku nasz pojazd przejedzie na jednym ładowaniu baterii maksymalnie jakieś 80 kilometrów. W dodatku do produkcji prądu potrzebne są elektrownie. W Polsce większość z nich napędzanych jest węglem, a to jak wiemy niezbyt ekologiczne paliwo - mówi Rogowski. Ekologiczny "mit" samochodów elektrycznych obala też fakt, że środowisku szkodzą dość poważnie montowane w nich akumulatory.

Dodaje, że dopóki producenci aut nie przełamią bariery pojemności baterii, a co za tym idzie zasięgu (do co najmniej 500 km) i szybkiego ładowania, samochody elektryczne będą jedynie modnym gadżetem na targach motoryzacyjnych.

Nie mniej niż wybór silnika elektrycznego zaskakuje ekspertów niechęć do Diesla. - Nie dlatego, ze silnik na ropę jest dobry, ale dlatego, że dotąd był w Posce bardzo popularny (ponad połowa oferowanych do sprzedaży w Polsce samochodów to właśnie diesle), podobnie jak silnik na benzynę plus gaz. Tymczasem w naszym sondażu LPG przebiła benzyna i hybryda, a diesel jest ostatni - komentuje Łukasz Kopiec z ProfiAuto.pl.

Dość niespodziewane jest też trzecie w sondażu miejsce silnika benzynowego. Zdaniem ekspertów ProfiAuto.pl, wpływ na duży procent wybierania tej właśnie odpowiedzi mają także obecne ceny na stacjach paliw. - Owszem benzyna jest bardziej ekologiczna, niż ropa, ale sądzę, że głosującym chodziło raczej o fakt, że skoro ceny tych dwóch paliw ostatnio tylko nieznacznie się od siebie różnią, to lepiej już wybrać benzynę - mówi Witold Rogowski.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie