Od początku roku indeks spadł z 142,0 w styczniu do 137,3 w sierpniu, co odzwierciedla spadek o 3,3%. W ujęciu rocznym ceny samochodów używanych spadły o 6,9% od sierpnia 2023 do sierpnia tego roku. Pomimo tych rocznych i od początku roku spadków, ceny samochodów używanych pozostają o 16,9% wyższe niż przed pandemią COVID, mierzone w sierpniu 2019 roku, kiedy indeks wynosił 117,5.
Co ciekawe, największe wzrosty Indeksu Cen Grupy AUTO1 były w całym 2022 roku.
Jak pokazują dane najniższy był w grudniu 2022 roku i wynosił 151,3. Największy za to w lipcu 2022 roku, kiedy wyniósł on 171,6. To najprawdopodobniej bezpośredni efekt zaburzeń w funkcjonowaniu rynku spowodowanego pandemią COVID-19 i mniejszą podażą aut na rynku.
W chwili obecnej rynek powoli się nasyca, ale daleko mu jeszcze do poziomów sprzed pandemii. Wzrosły ceny nowych aut, co spowodowało także, że i auta używane mniej tracą obecnie na wartości niż było to jeszcze przed 2020 rokiem. Ma to także bezpośredni wpływ na rynek aut używanych i proponowane na nim ceny.
O Indeksie Cen Grupy AUTO1 - Raporcie Cenowym Europejskich Samochodów Używanych
Indeks Cen Grupy AUTO1 pokazuje miesięczną ewolucję cen samochodów używanych w całej Europie. Analizując bazę danych Grupy AUTO1 obejmującą około 3,6 miliona transakcji samochodów używanych w całej Europie, Grupa AUTO1 opracowała pionierski indeks, który ma na celu poprawę przejrzystości danych na rynku samochodów używanych i daje wgląd w ceny hurtowe. Punktem wyjścia dla Indeksu Grupy AUTO1 jest styczeń 2015 roku z wartością referencyjną 100.