Supersport R został wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czyli tzw. szperę, a także ogumienie firmy Avon - CR500. Modyfikacjom uległo także zawieszenie, które jest sztywniejsze dzięki zastosowaniu nowych sprężyn i amortyzatorów. Całość dopełniają dodatki w postaci wskaźnika aktualnego przełożenia i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.
Pod maską Caterhama Supersport R pracuje 2-litrowa, wolnossąca jednostka Forda generująca 180 KM i 194 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o odpowiednio 40 KM i 31 Nm więcej, niż w przypadku standardowego Supersporta. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej.
Choć moc tego pojazdu nie jest imponująca, to w połączeniu z niską masą (535 kg) pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie 4,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 209 km/h.
Jak przystało na Caterhama, auto jest dostępne zarówno jako kit do samodzielnego montażu, a także gotowy i złożony samochód. W zależności od wybranej opcji, Supersport R kosztuje w Wielkiej Brytanii 25 lub 28 tys. funtów (130 lub 145 tys. zł).
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?