Carsharing w Warszawie. Z czego można skorzystać?

Marcin Śpiewakowski / Naszemiasto.pl
Omni DriveTo zdecydowanie najtańszy system w Warszawie. Stawka za minutę zaczyna się od 25 groszy, a za kilometr – od 65 groszy. Oznacza to, że 10 kilometrów pokonane w 20 minut kosztować będzie 11,5 złotego. Jest jednak haczyk, bo samochody Omni można zwracać tylko w miejscu, z którego się je wypożyczyło – jeśli zaparkujecie samochód w innym miejscu, w dalszym ciągu będzie naliczać się opłata minutowa.Fot. pixabay.com/ zdjęcie ilustracyjne
Omni DriveTo zdecydowanie najtańszy system w Warszawie. Stawka za minutę zaczyna się od 25 groszy, a za kilometr – od 65 groszy. Oznacza to, że 10 kilometrów pokonane w 20 minut kosztować będzie 11,5 złotego. Jest jednak haczyk, bo samochody Omni można zwracać tylko w miejscu, z którego się je wypożyczyło – jeśli zaparkujecie samochód w innym miejscu, w dalszym ciągu będzie naliczać się opłata minutowa.Fot. pixabay.com/ zdjęcie ilustracyjne
W Warszawie funkcjonuje coraz więcej systemów wypożyczalni pojazdów na minuty. Do wyboru są samochody różnej klasy, a także skutery, które pozwalają omijać korki. Który z nich jest najtańszy?

W pierwszych usługach carsharingu, jakie pojawiły się na rynku, podstawowym wyposażeniem były karty magnetyczne, które umożliwiały odblokowanie samochodu dzięki czytnikom zainstalowanym np. w okolicy przedniej szyby. Rodziło to jednak problemy w sytuacji zgubienia karty, natomiast umożliwiało wypożyczenie auta bez posiadania naładowanego urządzenia mobilnego. Obecnie dostęp do usługi możliwy jest za pomocą smartfonu, co usprawnia korzystanie z aut na minuty.

Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście

Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?

W zależności od operatora usług carsharingowych na rynku funkcjonują różne modele korzystania z aut na minuty. Część firm działa w forlmule station-based opartej na sieci baz – punktów dostępu, z których można pobrać i zostawić samochód lub też bezpłatnie parkować w trakcie rezerwacji. Ponadto auto można zwrócić również w wyznaczonej strefie miasta. Taka formuła pozwala na zarezerwowanie auta nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem i daje użytkownikowi pewność, że znajdzie je w wybranym miejscu. Inne podejście, czyli tzw. free-floating to możliwość zostawienia auta w dowolnym punkcie miasta, z którego następny wypożyczający może je zabrać. W tym przypadku nie ma stałych punktów odbioru samochodów, a rezerwacja możliwa jest jedynie z kilkunastominutowym wyprzedzeniem. Niektórzy idą nawet krok dalej, oferując dowóz auta do klienta.

Kolejnym krokiem w rozwoju carsharingu – według Navigant Research – będzie wprowadzenie samochodów autonomicznych, które nie tylko same przyjadą we wskazane miejsce, lecz także pozwolą na dojechanie do celu bez potrzeby kierowania. Data wprowadzenia tego typu usług do powszechnego użytku nie została na razie określona. Eksperci zauważają, że jest to bezpośrednio powiązane z rozwojem całego rynku motoryzacyjnego. Natomiast szybki wzrost rynku usług carsharingowych może się znacząco przyczynić do zwiększenia dostępności miejsc parkingowych w centrach dużych miast.

Carsharing w Warszawie. Z czego można skorzystać? Zapraszamy do galerii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty