Budują

Adam Woźniak
Fot. Arkadiusz Ławrywianiec
Fot. Arkadiusz Ławrywianiec
Tylko trzy miesiące pozostały drogowcom na skończenie śląskiego odcinka autostrady A4. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada, że termin oddania trasy będzie dotrzymany.

 

Fot. Arkadiusz Ławrywianiec
Fot. Arkadiusz Ławrywianiec

- Jeśli tylko nie przeszkodzą nam gwałtowne zawirowania pogodowe, zdążymy - powiedział DZ Sylwester Kasperek, naczelnik wydziału autostrad katowickiego oddziału GDDKiA.

Budowa niespełna 16-kilometrowego odcinka pomiędzy Chorzowem Batorym a Sośnicą pod Gliwicami pochłonie prawie 995 mln zł., które wykłada budżet państwa oraz Europejski Bank Inwestycyjny. Koszty są wysokie z uwagi na bliskość aglomeracji oraz szkody górnicze. M.in. z tego powodu wprowadzenie opłat jest bardzo prawdopodobne, choć na razie nie ma w ich sprawie decyzji, a jedynie koncepcje. Jedna z nich zakłada nieco niższe stawki na śląskim odcinku trasy, inna - zmieniony system opłat.

 

Stalexport na razie nie zdradza szczegółów dotyczących budowy systemu poboru opłat, ale bramek można spodziewać się na węźle Batory, na węźle Wirek oraz Sośnica, gdzie w przyszłości A4 zostanie połączona węzłem z trasą A1. Odcinek od Batorego do Brzęczkowic raczej na pewno pozostanie bezpłatny.

Władze województwa próbują zablokować wprowadzenie opłat.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty