- Jeśli tylko nie przeszkodzą nam gwałtowne zawirowania pogodowe, zdążymy - powiedział DZ Sylwester Kasperek, naczelnik wydziału autostrad katowickiego oddziału GDDKiA.
Budowa niespełna 16-kilometrowego odcinka pomiędzy Chorzowem Batorym a Sośnicą pod Gliwicami pochłonie prawie 995 mln zł., które wykłada budżet państwa oraz Europejski Bank Inwestycyjny. Koszty są wysokie z uwagi na bliskość aglomeracji oraz szkody górnicze. M.in. z tego powodu wprowadzenie opłat jest bardzo prawdopodobne, choć na razie nie ma w ich sprawie decyzji, a jedynie koncepcje. Jedna z nich zakłada nieco niższe stawki na śląskim odcinku trasy, inna - zmieniony system opłat.
Stalexport na razie nie zdradza szczegółów dotyczących budowy systemu poboru opłat, ale bramek można spodziewać się na węźle Batory, na węźle Wirek oraz Sośnica, gdzie w przyszłości A4 zostanie połączona węzłem z trasą A1. Odcinek od Batorego do Brzęczkowic raczej na pewno pozostanie bezpłatny.
Władze województwa próbują zablokować wprowadzenie opłat.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?