- Jeśli tylko nie przeszkodzą nam gwałtowne zawirowania pogodowe, zdążymy - powiedział DZ Sylwester Kasperek, naczelnik wydziału autostrad katowickiego oddziału GDDKiA.
Budowa niespełna 16-kilometrowego odcinka pomiędzy Chorzowem Batorym a Sośnicą pod Gliwicami pochłonie prawie 995 mln zł., które wykłada budżet państwa oraz Europejski Bank Inwestycyjny. Koszty są wysokie z uwagi na bliskość aglomeracji oraz szkody górnicze. M.in. z tego powodu wprowadzenie opłat jest bardzo prawdopodobne, choć na razie nie ma w ich sprawie decyzji, a jedynie koncepcje. Jedna z nich zakłada nieco niższe stawki na śląskim odcinku trasy, inna - zmieniony system opłat.
Stalexport na razie nie zdradza szczegółów dotyczących budowy systemu poboru opłat, ale bramek można spodziewać się na węźle Batory, na węźle Wirek oraz Sośnica, gdzie w przyszłości A4 zostanie połączona węzłem z trasą A1. Odcinek od Batorego do Brzęczkowic raczej na pewno pozostanie bezpłatny.
Władze województwa próbują zablokować wprowadzenie opłat.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?