Budowa mostu na Wiśle w Połańcu - montaż ostatniego przęsła (WIDEO, ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Najpierw do przęsła znajdującego się na barce zamontowano osiem prętów, przy pomocy których ostatnia część mostu została podniesiona
Najpierw do przęsła znajdującego się na barce zamontowano osiem prętów, przy pomocy których ostatnia część mostu została podniesiona
We wtorek ruszył montaż 360-tonowego przęsła, środkowego i zarazem ostatniego elementu mostu na Wiśle w Połańcu. Przeprawa połączy województwo świętokrzyskie i podkarpackie.
Najpierw do przęsła znajdującego się na barce zamontowano osiem prętów, przy pomocy których ostatnia część mostu została podniesiona
Najpierw do przęsła znajdującego się na barce zamontowano osiem prętów, przy pomocy których ostatnia część mostu została podniesiona

Aktualizacja: We wtorek wieczorem mocowanie środkowego przęsła zakończyło się.

- To duże wydarzenie nie tylko dla mieszkańców Połańca, ale dla całego regionu. Na tę chwilę mieszkańcy czekali ponad trzydzieści lat - mówił Jacek Tarnowski, burmistrz Połańca.

Montaż środkowego przęsła mostu na Wiśle rozpoczęto się we wtorkowy ranek. Do południa trwały prace przygotowawcze. Najpierw do przęsła znajdującego się na barce montowano pręty, przy pomocy których element miał zostać podniesiony. Praca nad montażem ośmiu prętów o średnicy około 10 centymetrów trwała kilka godzin. Następnym etapem było podniesienie i zamontowanie ostatniego około 360-tonowego elementu tak, by połączył most w całość. Te prace ruszyły między 13:00 a 14:00.

- Podnoszenie przęsła jest dość długim procesem. Najpierw zostaną zamocowane pręty do elementu podnoszonego. Cały element zostanie podniesiony na siłownikach zamontowanych na wieżach konstrukcji wsporczej. Sam etap podnoszenia tego ostatniego elementu, jeżeli wszystko będzie przebiegało bez większych zakłóceń będzie trwał około trzy godziny - mówił Wiesław Chomycz z firmy Mosty-Łódź. Około 17:00 podnoszenie gigantycznej części mostu było w połowie drogi. Zakończenie planowano na 20:00. Potem, zacznie się spawanie podniesionego elementu z pozostałymi elementami konstrukcji. Prace te potrwają około trzech dni.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

Kończy się też przygotowywanie nasypów, na których wybudowane będą jezdnie. Po stronie świętokrzyskiej prace dobiegły już końca, zaś po stronie podkarpackiej zaawansowanie robót wynosi ponad 95 procent.

Wykonano również ponad 80 procent powierzchni drogi wojewódzkiej od strony województwa świętokrzyskiego. Na 85 procent ocenia się stan zaawansowania robót przy kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej, wzmacnianiu nasypów materacami gabionowymi i wykonywaniu pali pod ekrany akustyczne.

Zobacz też: Trzy razy więcej pieniędzy na drogi lokalne - kasa z lasów na "schetynówki"

Pierwsi kierowcy mają wjechać na most 31 października 2014 roku.

Agnieszka Kuraś, „Echo Dnia" 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty