Jakie rozwiązania są brane pod uwagę? Ministerstwo analizuje możliwość zwiększenia finansowania przez Krajowy Fundusz Drogowy oraz pozyskania dodatkowych środków z funduszy europejskich. Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit nie wyklucza także zastosowania komercyjnego finansowania, czyli partnerstwo publiczno-prywatne. Kolejna z możliwości to drogowa spółka specjalnego przeznaczenia.
Ministerstwo mówi także o możliwości zwiększenia wydatków na drogi z budżetu państwa. Obecnie są to jednak tylko plany, które zakładają zwiększenie środków z 3,1 mld do ponad 5 mld w 2017 roku i kolejnych latach.
Celem Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 roku jest dokończenie budowy sieci dróg w naszym kraju. Ma powstać 3,9 tys. km autostrad i dróg szybkiego ruchu oraz około 50 obwodnic.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?