Budowa dróg. Fragment drogi krajowej DK94 stanie się S52

Paweł Piątek
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), podpisała umowę na przygotowanie dokumentacji rozbudowy obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka (DK94). Inwestycja zakłada opracowanie warunków poszerzenia 2,5 km odcinka dwujezdniowej drogi do trzech pasów i dostosowania jej do parametrów drogi ekspresowej.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), podpisała umowę na przygotowanie dokumentacji rozbudowy obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka (DK94). Inwestycja zakłada opracowanie warunków poszerzenia 2,5 km odcinka dwujezdniowej drogi do trzech pasów i dostosowania jej do parametrów drogi ekspresowej. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), podpisała umowę na przygotowanie dokumentacji rozbudowy obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka (DK94). Inwestycja zakłada opracowanie warunków poszerzenia 2,5 km odcinka dwujezdniowej drogi do trzech pasów i dostosowania jej do parametrów drogi ekspresowej.

Wartość podpisanej umowy to 3 751 500 zł. Za przygotowanie projektu odpowiadać będzie firma IVIA. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla rozbudowy odcinka obwodnicy Krakowa, który obecnie stanowi fragment DK94 i połączenie autostrady A4 z tzw. trasą olkuską (DK94). 

Wykonawca, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przeprowadzi również badania geologiczne podłoża gruntowego, a w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy przebudowy będzie odpowiadał na pytania zainteresowanych firm.
Dwujezdniowy odcinek DK94, który ma zostać poszerzony o dodatkowy trzeci pas ruchu, ma ok. 2,5 km długości. Wykonawca, poza zaprojektowaniem dodatkowego pasa ruchu, będzie miał za zadanie opracowanie wariantów przebudowy tego odcinka w taki sposób, aby spełniał on parametry drogi ekspresowej. Dzięki temu w przyszłości droga stanie się fragmentem S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa. 

Rozbudowa tego odcinka jest potrzebna nie tylko ze względu na obecny już ruch. Badania prowadzone w latach 2020-2021 w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu wykazały, że tą drogą porusza się prawie 24 tys. pojazdów na dobę. Po udostępnieniu kierowcom budowanego odcinka S52, łączącego się z objętą dokumentacją trasą poprzez węzeł Modlnica, ta liczba z pewnością się zwiększy. Dzięki poszerzeniu o trzeci pas, droga będzie bezpieczniejsza i pozwoli na płynny ruch pojazdów na Północnej Obwodnicy Krakowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty