Bryła metalu

Jerzy Iwaszkiewicz
Jeden z dziennikarzy rozebrał Chevroleta i wygląda na to, że w środku jest on jednak zupełnie koreański. Przemianowanie Daewoo na Chevroleta wydaje się być zabiegiem czysto językowym, a nie technicznym.

 

Na rynku, jak zawsze w lecie, dużo towaru i mało klientów. Peugeot wyjechał z nowym modelem 407 i ma nadzieję, że będzie chociaż tak samo popularny, jak poprzedni model 406. Wszyscy teraz mają nadzieję. Dobrze sprzedaje się Opel Astra III, znacznie lepiej od VW Golfa V generacji, ale General Motors chce również przekonać klientów, że w samochodach Daewoo, którymi obecnie również handluje, dobra jest nie tylko amerykańska nazwa Chevrolet.

Bryła metalu

 

Jeden z dziennikarzy, red. Skoczek, rozebrał takiego Chevroleta i wygląda na to, że w środku jest on jednak zupełnie koreański, gwarancję można otrzymać góra na rok. Przemianowanie Daewoo na Chevroleta wydaje się być zabiegiem czysto językowym, a nie technicznym. Handlowcy uznali, że polski klient chętniej kupi produkt o nazwie amerykańskiej bez względu na to, co jest w środku. Chevrolety, głównie model Lacetti wyglądają ładnie, cenę mają w miarę przystępną, więc są nadzieje, że będą kupowane.

 

Nadzieję ma także Jaguar. Dotychczas sprzedawano w Polsce rocznie ok. 60 sztuk tych luksusowych samochodów, obecnie zmienił się właściciel firmy więc chce sprzedawać sto. Jaguar zaczyna poza tym handlować Land Roverami, powstała nowa firma Jaguar - Land Rover Polska i ma zamiar sprzedawać rocznie 500 tych markowych samochodów terenowych. W Polsce przebywał ostatnio Tadeusz Jelec, odpowiedzialny za zaprojektowanie wnętrza w ostatnim modelu S-Type. Jelec jest trzecim od góry projektantem w hierarchii Jaguara, a więc bardzo wysoko. Studiował kiedyś architekturę na Politechnice Gdańskiej, wyjechał przed stanem wojennym, pokończył w Anglii wszelkie szkoły, aby projektować samochody i od dawna zajmuje się Jaguarem.

 

Jelec twierdzi, że samochód to jest zamknięta bryła metalu, która musi żyć, mieć dynamikę, bo tylko wtedy jest samochodem, a nie puszką na gwoździe. To nie jest łatwe.

Jeżeli już jesteśmy blisko metafizyki, to zaczął żyć, odnalazł się w Polsce Mitsubishi. Coraz więcej przynajmniej słychać o samochodach tej marki. W dość przytomnej cenie (61 tys. złotych) sprzedawany jest Lancer sedan. Kolejna, dziewiąta już wersja tego samochodu, który ma 30-to letnią tradycję. W ciągu najbliższych trzech lat firma planuje opracowanie 43 nowych modeli, w tym 10 dla Europy i 11 na rynek chiński.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie