
Poprzednia generacja Micry była najlepiej sprzedającym się Nissanem w Europie. Dlatego też japoński producent liczył na powtórzenie tego wyniku przy okazji prezentacji nowego modelu. Jak jednak pokazują statystyki, w ciągu 6 pierwszych miesięcy 2011 roku sprzedaż najmniejszego Nissana spadła o 9,5% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
**CZYTAJ TAKŻE
Nissan Micra 1.2 TeknaSuzuki Swift 1.3 kontra Nissan Micra 1.4**
Wpływ na taki stan rzeczy może mieć decyzja Nissana o przeniesieniu produkcji do Indii. - "Jeśli samochód jest wytwarzany w takich państwach jak Indie, do produkcji używa się tańszych materiałów, co automatycznie przekłada się na odczucia klientów o niskiej jakości produktu" - powiedział Carlos Da Silva, analityk IHS Automotive.
Kolejną odważną decyzją japońskiego producenta była rezygnacja z jednostek wysokoprężnych. Nissan zdecydował się zastąpić je równie ekonomicznym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra. Pomimo niskiej emisji CO2 oraz małego apetytu na paliwo, auto nie cieszy się dużym powodzeniem wśród europejskich klientów. - "Obecnie w Europie prym wiodą silniki wysokoprężne. Dlatego uważam, że rezygnacja z takich jednostek jest bardzo ryzykowna" - dodał Da Silva.
Pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w Europie, Micra jest obecnie trzecim, po Qashqai i Juke, modelem Nissana.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Straż Graniczna reaguje na publikację "Gazety Wyborczej". "Niebezpieczna narracja"
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!
- Oświadczenie Orlenu ws. rzekomego braku paliwa. Koncern odpowiada na ataki
- Unia szykuje się do wielkiej reformy. „Najgorszy możliwy dla Polski scenariusz”