Wyścigi na dystansie 1/4 mili zyskują w naszym kraju na popularności. Wśród samochodów w nich uczestniczących znalazł się Mitsubishi Lancer Evo VII przygotowany przez firmę Moto.
Silnik pojazdu o pojemności 2 l przekonstruowano w motor 2,3 l. Zmieniono w nim stopień sprężania. Zamontowano kute tłoki osadzone na kutym korbowodzie. Powiększono zawory oraz zmieniono wałki rozrządu. Głowica silnika została odpowiednio obrobiona, a sam blok silnika wzmocniony. Do tak opracowanej jednostki napędowej dostosowano możliwości turbosprężarki - założono mechanizm Garett GT35R gwarantujący wyższe ciśnienie doładowania. Współpracuje z nim powiększona chłodnica powietrza doładowanego.

Przekonstruowano także system zasilania paliwem. Auto ma nową listwę paliwową, cewki oraz wzmacniacz zapłonu i świece zapłonowe. Do stuningowanego Lancera Evo VII tankowane jest sportowe paliwo ELF Turbo boost o liczbie oktanowej 112. Nie bez znaczenia jest odpowiednie oprogramowanie silnika pracującego w tak ekstremalnych warunkach. W programie jednostki sterującej zastosowano funkcję podtrzymania ciśnienia doładowania podczas procedury startowej oraz tzw. "flat shift" umożliwiający zmianę biegu bez odjęcia gazu.
Stały napęd obu osi pozwala na wykorzystanie sportowych możliwości samochodu. Dostosowano do nich zawieszenie. Na wyczynowe zmienione zostały półosie. Pomiędzy seryjną skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach a silnikiem pojawiło się potrójne, karbonowe sprzęgło. W

przednim i tylnym dyferencjale zastosowano mechanizmy różnicowe o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpery), zrezygnowano natomiast z centralnego mechanizmu różnicowego.
Modyfikacjom poddany został także układ hamulcowy. W Lancerze wykorzystano tarcze hamulcowe o mniejszej średnicy niż seryjne, na obu osiach wentylowane.
W związku z tak daleko idącymi modyfikacjami samochodu i kwestiami bezpieczeństwa, niezbędne było odpowiednie przystosowanie całej jego konstrukcji oraz wyposażenia wnętrza. W Lancerze zamontowano klatkę bezpieczeństwa. Wyjęto natomiast tylną kanapę, seryjne fotele i boczki drzwi. Zamontowano jeden fotel kubełkowy. Aby zmniejszyć masę pojazdu wymieniono niektóre elementy nadwozia na odpowiedniki wykonane z lżejszych tworzyw.
Lancer Evolution VII w barwach firmy InkTec ustanowił rekord Polski w klasach Outlaw oraz Turbo Plus. Podczas wyścigu 17 września na warszawskim Bemowie samochód przejechal dystans 1/4 mili w 9,773 sekundy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie