Bojowy Lancer

Redakcja
Wśród samochodów uczestniczących w zawodach na 1/4 mili znalazł się Mitsubishi Lancer Evo VII przygotowany przez firmę Moto.

Wyścigi na dystansie 1/4 mili zyskują w naszym kraju na popularności. Wśród samochodów w nich uczestniczących znalazł się Mitsubishi Lancer Evo VII przygotowany przez firmę Moto.

 

Silnik pojazdu o pojemności 2 l przekonstruowano w motor 2,3 l. Zmieniono w nim stopień sprężania. Zamontowano kute tłoki osadzone na kutym korbowodzie. Powiększono zawory oraz zmieniono wałki rozrządu. Głowica silnika została odpowiednio obrobiona, a sam blok silnika wzmocniony. Do tak opracowanej jednostki napędowej dostosowano możliwości turbosprężarki - założono mechanizm Garett GT35R gwarantujący wyższe ciśnienie doładowania. Współpracuje z nim powiększona chłodnica powietrza doładowanego.

Bojowy Lancer

 

Przekonstruowano także system zasilania paliwem. Auto ma nową listwę paliwową, cewki oraz wzmacniacz zapłonu i świece zapłonowe. Do stuningowanego Lancera Evo VII tankowane jest sportowe paliwo ELF Turbo boost o liczbie oktanowej 112. Nie bez znaczenia jest odpowiednie oprogramowanie silnika pracującego w tak ekstremalnych warunkach. W programie jednostki sterującej zastosowano funkcję podtrzymania ciśnienia doładowania podczas procedury startowej oraz tzw. "flat shift" umożliwiający zmianę biegu bez odjęcia gazu.

 

Stały napęd obu osi pozwala na wykorzystanie sportowych możliwości samochodu. Dostosowano do nich zawieszenie. Na wyczynowe zmienione zostały półosie. Pomiędzy seryjną skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach a silnikiem pojawiło się potrójne, karbonowe sprzęgło. W

Bojowy Lancer

przednim i tylnym dyferencjale zastosowano mechanizmy różnicowe o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpery), zrezygnowano natomiast z centralnego mechanizmu różnicowego.

 

Modyfikacjom poddany został także układ hamulcowy. W Lancerze wykorzystano tarcze hamulcowe o mniejszej średnicy niż seryjne, na obu osiach wentylowane.

 

W związku z tak daleko idącymi modyfikacjami samochodu i kwestiami bezpieczeństwa, niezbędne było odpowiednie przystosowanie całej jego konstrukcji oraz wyposażenia wnętrza. W Lancerze zamontowano klatkę bezpieczeństwa. Wyjęto natomiast tylną kanapę, seryjne fotele i boczki drzwi. Zamontowano jeden fotel kubełkowy. Aby zmniejszyć masę pojazdu wymieniono niektóre elementy nadwozia na odpowiedniki wykonane z lżejszych tworzyw.

 

Lancer Evolution VII w barwach firmy InkTec ustanowił rekord Polski w klasach Outlaw oraz Turbo Plus. Podczas wyścigu 17 września na warszawskim Bemowie samochód przejechal dystans 1/4 mili w 9,773 sekundy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty