BMW X5 F15 oficjalnie

(ip)
BMW X5 F15 / Fot. BMW
BMW X5 F15 / Fot. BMW
BMW opublikowało oficjalne zdjęcia trzeciej już generacji swojego flagowego SUV-a, modelu X5. Samochód trafi do sprzedaży jesienią 2013 roku.
BMW X5 F15 / Fot. BMW
BMW X5 F15 / Fot. BMW

Z zewnątrz, designerzy BMW postawili na ewolucję stylizacji, a nie rewolucję. Charakterystyczne nadwozie zyskało bardziej wyrazisty kształt - mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy, profilowane linie boczne biegnące ponad wydatnymi nadkolami oraz poziome linie i masywne powierzchnie w tylnym pasie. Z tyłu, uwagę zwraca aktywny tylny spoiler.

Nabywcy, którzy zdecydują się na indywidualną konfigurację nadwozia i wnętrza mogą uzupełnić podstawowe wyposażenie auta o pakiet M Sport oraz pakiety stylizacyjne Pure Experience i Pure Excellence.

Standardowy układ napędu na cztery koła BMW xDrive (z wyjątkiem modelu BMW X5 sDrive25d) może zostać uzupełniony o układ Dynamic Performance Control oferowany w ramach opcjonalnych pakietów zawieszenia adaptacyjnego Dynamic i Professional. Adaptacyjne zawieszenie M, dostępne w ramach pakietu M Sport, również obejmuje układ Dynamic Damper Control i zawieszenie pneumatyczne przy tylnej osi, a dodatkowo oferuje sportowe zestrojenie całego układu. Z kolei pakiet zawieszenia Professional łączy w sobie cechy pakietów Comfort i Dynamic, w związku z czym kierowca może dowolnie zmieniać ustawienia z komfortowych na dynamiczne.

W skład wyposażenia wchodzą m.in.: wyświetlacz standardowo instalowanego systemu operacyjnego iDrive o przekątnej do 10,25 cala, kontroler dotykowy, system audio Bang & Olufsen High End Surround Sound System oraz nowy system rozrywki pokładowej dla pasażerów siedzących z tyłu z dwoma wyświetlaczami.

W momencie debiutu rynkowego w gamie jednostek napędowych znajdzie się silnik benzynowy V8 produkujący 450 KM w modelu BMW X5 xDrive50i, sześciocylindrowa, rzędowa jednostka wysokoprężna o mocy 258 KM (xDrive30d) oraz sportowy diesel M Performance pracujący pod maską BMW X5 M50d. Wszystkie wersje spełniają normy emisji EU6.

Producent zapewnia nie tylko lepsze osiągi, lecz również większą wydajność w stosunku do modelu poprzedniej generacji. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki niskiemu oporowi aerodynamicznemu. Wynosi on 0,31. Wersja xDrive30d zużywa średnio 6,2 l/ 100 km.

Ceny nowego BMW X5 nie są jeszcze znane.

WersjaPojemność silnika (ccm)Moc (KM)Moment obr. (Nm)Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)Prędkość maks. (km/h)Zużycie paliwa (l./100 km)Emisja CO2 (g/km)
xDrive50i43954506505,025010,4242
xDrive30d29932585606,92306,2162
M50d29933817405,32506,7177
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty