Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW serii 5 Touring już w sprzedaży

łm
Od poniedziałku 14 czerwca na polskim rynku dostępny jest BMW serii 5 Touring trzeciej generacji.
fot. BMW
fot. BMW

Auto wyposażone jest (standardowo lub na życzenie) we wszystkie innowacje, nowinki techniczne i elementy bezpieczeństwa limuzyny serii 5, takie jak aktywny układ kierowniczy, układ Dynamic Drive, wyświetlacz Head-Up, reflektory adaptacyjne. Ponadto, w stosunku do swego poprzednika, wyposażone jest w jeszcze większy i bardziej wszechstronny bagażnik, z dostępem poprzez automatycznie otwieraną klapę tylną.

Nowe BMW serii 5 Touring wchodzi na rynek w wersjach 525i i 545i oraz 525d i 530d. Z wyjątkiem znanego już z poprzedniego modelu 2,4-litrowego rzędowego silnika benzynowego z układem Bi-VANOS w BMW 525i, pozostałe trzy silniki są nowością w BMW serii 5 Touring. Modele 520i i 530i zostaną wprowadzone na rynek wiosną 2005 r.

fot. BMW
fot. BMW

Nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 l, ma moc 177 KM. Model 525d z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy, a w cyklu pomiarowym UE zużywa tylko 7,0 litrów paliwa na 100 kilometrów. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 225 km/h.

Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 l i mocy 218 KM, znany jest już z limuzyny serii 5 i serii 7. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym tylko 7,2 l model 530d Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h w  7,2  sekundy i osiąga prędkość maksymalną 242 km/h.

fot. BMW
fot. BMW

Ośmiocylindrowy, aluminiowy silnik o pojemności 4,4 l i mocy 333 KM pozwala BMW 545i Touring uzyskać osiągi prawdziwego samochodu sportowego. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, a średnie zużycie w cyklu pomiarowym UE wynosi 11,3 l na 100 kilometrów.

Wszystkie modele BMW serii 5 Touring wyposażone są standardowo w sześciobiegową skrzynię ręczną. Na życzenie dostępna jest sześciobiegowa skrzynia automatyczna z funkcją Steptronic, a dla modelu 545i alternatywnie również sportowa sześciobiegowa skrzynia SMG.

fot. BMW
fot. BMW

Podobnie jak limuzyna serii 5, nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest w układ jezdny wykonany w całości z aluminium; specjalna konstrukcja zespolonej osi tylnej, stworzona na potrzeby touringa, zapewnia całkowicie płaską podłogę bagażnika oraz bardzo szeroki bagażnik. Wszystkie modele BMW serii 5 Touring wyposażone są standardowo w automatyczną regulację poziomu zawieszenia poprzez amortyzatory pneumatyczne osi tylnej, dzięki czemu komfort jazdy nie zmienia się niezależnie od stanu załadowania. Na trakcję i dynamikę jazdy korzystnie wpływa też obciążenie osi tylnej wynoszące ok. 52 procent masy pojazdu.

Właściwości układu jezdnego w BMW serii 5 Touring można zwiększyć za pomocą aktywnego układu kierowniczy czy systemu minimalizacji przechyłów bocznych Dynamic Drive. Dla kierowców o szczególnie sportowych ambicjach dostępne jest też na życzenie sztywniejsze, obniżone zawieszenie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty