W ostatnich miesiącach w ramach przygotowań do nowego modelu zmodyfikowano i wybudowano szereg urządzeń obejmujących wszystkie technologie produkcyjne. Zainwestowano przy tym kilkaset milionów euro – m.in. w nową blacharnię w zachodniej części zakładów oraz w przebudowę linii montażu silników w samochodach.
„Dingolfing pozostaje tym samym naszym centrum kompetencji dla wyższych serii BMW”, mówi Oliver Zipse, Członek Zarządu ds. Produkcji BMW AG. Oprócz produkcji wszystkich modeli BMW serii 7 i BMW serii 6 w zakładach nadal produkowane będą wszystkie wersje nowego BMW serii 5. Zakłady będą też kierowały międzynarodową siecią produkcyjną BMW serii 5. Produkcję niektórych elementów nowego BMW serii 5 Limuzyna po raz pierwszy przejmie także austriacki poddostawca, firma Magna Steyr AG & Co KG w zakładach w Graz.
BMW serii 5 jest od lat liderem na rynku samochodów premium wyższej klasy średniej; w roku 2015 sprzedanych zostało ponad 347 tys. egzemplarzy tych auta.
Na skutek integracji nowych modeli BMW serii 3 i BMW serii 4 produkcja w zakładach BMW Group w Dingolfing znacznie wzrosła – rocznie z linii zjeżdża około 350 tys. samochodów. Po BMW X3, które produkowane było w zakładach Magna Steyr od roku 2003 do 2010, BMW serii 5 Limuzyna będzie drugim modelem BMW montowanym w austriackich zakładach. Magna Steyr produkuje obecnie dla BMW Group takie samochody jak MINI Countryman i MINI Paceman.
Produkcja nowego BMW serii 5 Limuzyna rozpocznie się pod koniec tego roku, najpierw w macierzystych zakładach w Dingolfing, a z początkiem 2017 r. również w Magna Steyr w Graz.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?