BMW Serii 5 (G30). Co się zmieniło w nowej generacji?

(mm)
BMW Serii 5 (G30)Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.Fot. BMW
BMW Serii 5 (G30)Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.Fot. BMW
BMW Serii 5 doczekało się już siódmej generacji. Co oferuje samochód który do sprzedaży trafi na początku 2017 roku?
BMW Serii 5 (G30)Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie
BMW Serii 5 (G30)

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

Fot. BMW

Siódma generacja Serii 5 mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2975 mm. Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

BMW wyszło z założenia, że nie przeprowadzi rewolucji pod względem stylistycznym. W nowości możemy doszukać się wzorów z z flagowej serii 7.

Podstawowy silnik benzynowy to jednostka 4-cylindrowa, 2-litrowa, o mocy 252 KM i momencie obrotowym równym 350 Nm. W tym przypadku przyspieszenie do setki zajmuje 6,2 s. Mocniejszą wersję napędza 3-litrowe R6 o mocy 340 KM i momencie 450 Nm. Z taką jednostką do 100 km/h rozpędzimy się do 100 km/h w 5,1 s. Wśród diesli znajdziemy motor oferujący 190 KM, 400 Nm lub wersję 265 KM 620 Nm.


[/b]


BMW Serii 5 (G30)Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie
BMW Serii 5 (G30)

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.

Fot. BMW

W późniejszym czasie do wyboru będzie hybryda z możliwością ładowania z gniazdka. Za napęd odpowie 2-litrowy silnik benzynowy i dodatkowy motor elektryczny. Taki zestaw dostarczy 252 KM i 420 Nm i pozwoli do 100 km/h przyspieszyć w 6,2 s.Wykorzystując tylko prąd pokonamy 45 km. Klienci będą mogli zdecydować się także na auto z 4,4-litrowym V8 o mocy 462 KM i momencie 650 Nm.

Każdy z tych silników może być łączony z napędem xDrive - wyjątkiem jest hybryda. Warto także wspomnieć że BMW Serii 5 z silnikiem V8 o mocy 462 KM posiada go w standardzie. Dla każdego modelu przeznaczona jest automatyczna skrzynia Steptronic o ośmiu przełożeniach. 

Kabina została zaprojektowana od nowa. Przednie fotele są w pełni elektrycznie sterowane i wyposażone w funkcję masażu. Wszystkie informacje z systemu multimedialnego są wyświetlane na ekranie o przekątnej 10,25 cala. Auto wyposażone zostało w asystenta wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku. Do dyspozycji jest również asystent zmiany pasa ruchu i asystent toru jazdy. Tempomat odczytuje ograniczenia prędkości i dostosowuje się do nich. Trzeba podkreślić, że tempomat z radarem jednocześnie utrzymujący auto w danym pasie ruchu działa do prędkości 210 km/h. 

Przewidziano również funkcję Remote Parking, która pozwala zdalnie zaparkować auto. Ciekawostką jest również funkcja Remote 3D View, która pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty