Siódma generacja Serii 5 mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2975 mm. Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego waży od 1540 do 1595 kg.
BMW wyszło z założenia, że nie przeprowadzi rewolucji pod względem stylistycznym. W nowości możemy doszukać się wzorów z z flagowej serii 7.
Podstawowy silnik benzynowy to jednostka 4-cylindrowa, 2-litrowa, o mocy 252 KM i momencie obrotowym równym 350 Nm. W tym przypadku przyspieszenie do setki zajmuje 6,2 s. Mocniejszą wersję napędza 3-litrowe R6 o mocy 340 KM i momencie 450 Nm. Z taką jednostką do 100 km/h rozpędzimy się do 100 km/h w 5,1 s. Wśród diesli znajdziemy motor oferujący 190 KM, 400 Nm lub wersję 265 KM 620 Nm.
[/b]
W późniejszym czasie do wyboru będzie hybryda z możliwością ładowania z gniazdka. Za napęd odpowie 2-litrowy silnik benzynowy i dodatkowy motor elektryczny. Taki zestaw dostarczy 252 KM i 420 Nm i pozwoli do 100 km/h przyspieszyć w 6,2 s.Wykorzystując tylko prąd pokonamy 45 km. Klienci będą mogli zdecydować się także na auto z 4,4-litrowym V8 o mocy 462 KM i momencie 650 Nm.
Każdy z tych silników może być łączony z napędem xDrive - wyjątkiem jest hybryda. Warto także wspomnieć że BMW Serii 5 z silnikiem V8 o mocy 462 KM posiada go w standardzie. Dla każdego modelu przeznaczona jest automatyczna skrzynia Steptronic o ośmiu przełożeniach.
Kabina została zaprojektowana od nowa. Przednie fotele są w pełni elektrycznie sterowane i wyposażone w funkcję masażu. Wszystkie informacje z systemu multimedialnego są wyświetlane na ekranie o przekątnej 10,25 cala. Auto wyposażone zostało w asystenta wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku. Do dyspozycji jest również asystent zmiany pasa ruchu i asystent toru jazdy. Tempomat odczytuje ograniczenia prędkości i dostosowuje się do nich. Trzeba podkreślić, że tempomat z radarem jednocześnie utrzymujący auto w danym pasie ruchu działa do prędkości 210 km/h.
Przewidziano również funkcję Remote Parking, która pozwala zdalnie zaparkować auto. Ciekawostką jest również funkcja Remote 3D View, która pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?