BMW serii 3 zadebiutowało 30 lat temu. W przyszłym tygodniu na polski rynek wprowadzona zostanie najnowsza generacja auta w wersji kombi. Ceny pojazdu zaczynają się od 138 300 zł.
W porównaniu z poprzednikiem samochód poddano licznym zmianom stylizacyjnym. Upodobniono go do "starszych braci" - serii 5 i 7. Zabieg ten sprzyja identyfikowaniu marki, co jest ważne z marketingowego punktu widzenia.

Pojazd jest teraz dłuższy, szerszy i wyższy. Zwiększono także rozstaw osi, dzięki czemu wzrosła ilość miejsca wewnątrz. Pojemność przestrzeni bagażowej jest o 25 litrów większa niż we wcześniejszej wersji i wynosi obecnie 460 litrów. Złożenie tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60/40 pozwala na uzyskanie niemal płaskiej powierzchni ładunkowej, a objętość bagażnika wzrasta do 1 385 litrów. Uzyskano to m.in. dzięki niewyposażaniu auta w koło zapasowe - seria 3 dostępna jest z oponami typu runflat umożliwiającymi na pewnym dystansie

jazdę po przebiciu opony. Pod podłogą bagażnika umieszczono dodatkowy schowek na drobne przedmioty. Tylną szybę można otwierać niezależnie od klapy bagażnika, co ułatwia, wkładanie, wyjmowanie oraz transportowanie nawet długich i nieporęcznych przedmiotów.
W zawieszeniu przednim zastosowano podwójne wahacze i kolumny amortyzujące. Z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe. Serię 3 kombi można kupić z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła w wersjach 325xi, 330xi i 330xd.
Na naszym rynku BMW serii 3 w wersji kombi oferowane będzie z silnikami benzynowymi: 2,0 l/150 KM; 3,0 l/258 KM i nowym o pojemności 2,5 l rozwijającym moc 218 KM. Auto można będzie także kupić z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi: 3,0 l/231 KM i przygotowanym specjalnie dla serii 3 silnikiem 2,0 l/163 KM. Diesle doładowane są za pomocą turbosprężarki o

zmiennej geometrii turbiny, a 3-litrowy ma standardowo filtr cząstek stałych. Jednostki napędowe standardowo współpracują z 6-biegową skrzynią manualną. W opcji dostępna jest 6-stopniowa przekładnia automatyczna. Najtańsze BMW serii 3 kombi z silnikiem 2,0 l/150 KM kosztuje 138 300 zł. Ceny auta z wysokoprężną jednostką napędową 2,0 l/163 KM zaczynają się od 151 500 zł.
W wyposażeniu seryjnym przewidziano: przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, system kontroli trakcji, wspomaganie układu kierowniczego, komputer pokładowy, elektrycznie otwierane szyby, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, klimatyzację, centralny zamek, radioodtwarzacz z CD.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?