BMW R 1200 CL

Tadeusz Suchomski
Model ten powstał z myślą o motocyklistach, dla których najważniejsza w podróży jest wygoda. Na pierwszy rzut oka można w ogóle nie dopatrzyć się pokrewieństwa z R 1200 Classic.

Duża owiewka mocowana do kierownicy,
cztery reflektory, obszerna szyba trzy lakierowane kufry bagażowe, zgrabnie
wkomponowane w ogólną stylistykę motocykla mogą łatwo zmylić niewprawne
oko.
Jednostka napędowa
R 1200 CL wyposażono w czterosusowy, chłodzony powietrzem i olejem,
dwucylindrowy bokser o pojemności 1170 ccm i mocy 61 KM pochodzący z R
1200 C. O ile silnik pozostawiono niezmieniony o tyle skrzynia biegów została
przekonstruowana zyskując szósty bieg. Długie przełożenie szóstego biegu
nadaje jej charakter nadbiegu, co na długich trasach pozwala obniżyć obroty
silnika, a zarazem zużycia paliwa.
Zawieszenie
Przednie zawieszenie to znany i sprawdzony Telelever o skoku koła 144
mm. Zawieszenie tylne to jednoramienny wahacz typu Paralerer z centralnym
amortyzatorem o skoku koła 120 mm.
Hamulce
Model ten posiada seryjnie nowe hamulce EVO-BMW. Różnią się przede
wszystkim wielkością tarcz hamulcowych. Z przodu zamontowano podwójne tarcze
o średnicy 305 mm, które współpracują z dwoma zaciskami czterotłoczkowymi
ze wspomaganiem. Tylny hamulec wyposażono w pojedynczą tarczę o średnicy
285 mm.
Podsumowanie
Wysoki komfort podróżowania zapewnia pokaźnych rozmiarów indywidualne
siodła dla kierowcy i pasażera. Dzięki ogrzewanej kanapie i rączkom kierownicy
oraz ciepłemu powietrzu z chłodnic oleju i cylindrów, BMW zapewnia ciepło
w chłodne dni. Dwa środkowe reflektory obsługują światła drogowe, dwa zewnętrzne
używane są jako światła mijania. W owiewce wbudowane są lusterka boczne
oraz kierunkowskazy. Oba kufry są integralną częścią motocykla. Natomiast
tylny kufer można bez problemu zdjąć. Rozstaw osi wynoszący 1641 mm zapewnia
dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Wbudowane w bryłę motocykla panele
po bokach zbiornika paliwa stanowią dodatkową osłonę nóg kierowcy przed
wiatrem i deszczem.
Do zbiornika paliwa nie wchodzi zbyt wiele benzyny. Jednak 17,5 l przy
umiarkowanym zużyciu paliwa pozwala na pokonanie 300 km, co jak na motocykl
turystyczny jest wynikiem do przyjęcia.

od 16 lat
Wideo

Remont drogi, chodnika i ścieżki rowerowej w Chorzelowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty