BMW R 1200 CL

Tadeusz Suchomski
Model ten powstał z myślą o motocyklistach, dla których najważniejsza w podróży jest wygoda. Na pierwszy rzut oka można w ogóle nie dopatrzyć się pokrewieństwa z R 1200 Classic.

Duża owiewka mocowana do kierownicy,
cztery reflektory, obszerna szyba trzy lakierowane kufry bagażowe, zgrabnie
wkomponowane w ogólną stylistykę motocykla mogą łatwo zmylić niewprawne
oko.
Jednostka napędowa
R 1200 CL wyposażono w czterosusowy, chłodzony powietrzem i olejem,
dwucylindrowy bokser o pojemności 1170 ccm i mocy 61 KM pochodzący z R
1200 C. O ile silnik pozostawiono niezmieniony o tyle skrzynia biegów została
przekonstruowana zyskując szósty bieg. Długie przełożenie szóstego biegu
nadaje jej charakter nadbiegu, co na długich trasach pozwala obniżyć obroty
silnika, a zarazem zużycia paliwa.
Zawieszenie
Przednie zawieszenie to znany i sprawdzony Telelever o skoku koła 144
mm. Zawieszenie tylne to jednoramienny wahacz typu Paralerer z centralnym
amortyzatorem o skoku koła 120 mm.
Hamulce
Model ten posiada seryjnie nowe hamulce EVO-BMW. Różnią się przede
wszystkim wielkością tarcz hamulcowych. Z przodu zamontowano podwójne tarcze
o średnicy 305 mm, które współpracują z dwoma zaciskami czterotłoczkowymi
ze wspomaganiem. Tylny hamulec wyposażono w pojedynczą tarczę o średnicy
285 mm.
Podsumowanie
Wysoki komfort podróżowania zapewnia pokaźnych rozmiarów indywidualne
siodła dla kierowcy i pasażera. Dzięki ogrzewanej kanapie i rączkom kierownicy
oraz ciepłemu powietrzu z chłodnic oleju i cylindrów, BMW zapewnia ciepło
w chłodne dni. Dwa środkowe reflektory obsługują światła drogowe, dwa zewnętrzne
używane są jako światła mijania. W owiewce wbudowane są lusterka boczne
oraz kierunkowskazy. Oba kufry są integralną częścią motocykla. Natomiast
tylny kufer można bez problemu zdjąć. Rozstaw osi wynoszący 1641 mm zapewnia
dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Wbudowane w bryłę motocykla panele
po bokach zbiornika paliwa stanowią dodatkową osłonę nóg kierowcy przed
wiatrem i deszczem.
Do zbiornika paliwa nie wchodzi zbyt wiele benzyny. Jednak 17,5 l przy
umiarkowanym zużyciu paliwa pozwala na pokonanie 300 km, co jak na motocykl
turystyczny jest wynikiem do przyjęcia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty