Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW. Model X3 w wersji hybrydowej. Od kiedy w produkcji?

Wojciech Frelichowski
BMW. Model X3 w wersji hybrydowejW standardowym ustawieniu Auto eDRIVE możliwa jest jazda na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 110 km/h. Silnik spalinowy włącza się dopiero przy wyższych prędkościach lub mocniejszym wciśnięciu pedału jazdy.Fot. BMW
BMW. Model X3 w wersji hybrydowejW standardowym ustawieniu Auto eDRIVE możliwa jest jazda na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 110 km/h. Silnik spalinowy włącza się dopiero przy wyższych prędkościach lub mocniejszym wciśnięciu pedału jazdy.Fot. BMW
Jeszcze w tym roku BMW rozpocznie produkcję SAV-a X3 w wersji hybrydowej plug-in. Łączna moc zespołu napędowego to prawie 300 KM.

BMW X3 xDrive30e to trzeci samochód typu SAV (Sports Activity Vehicle) w aktualnej ofercie marki z napędem hybrydowym plug-in oraz transmisją napędu na wszystkie koła. Za napęd auta odpowiada czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM oraz zintegrowany z 8‑stopniową skrzynią Steptronic silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM). Oba silniki mają razem moc systemową 292 KM. Maksymalny systemowy moment obrotowy napędu hybrydowego plug-in wynosi 420 Nm. BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Wysokonapięciowa bateria litowo-jonowa w najnowszej technologii ogniw akumulatorowych umożliwia jazdę w trybie o zasięgu od 51 do 55 km. W zależności od trybu i sytuacji na drodze silnik elektryczny X3 xDrive30e może służyć jako wyłączny napęd lub jako wspomaganie silnika spalinowego. W trybie MAX eDrive, aktywowanym przyciskiem eDrive na konsoli środkowej, auto rozwija maksymalną prędkość 135 km/h.

W standardowym ustawieniu Auto eDRIVE możliwa jest jazda na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 110 km/h. Silnik spalinowy włącza się dopiero przy wyższych prędkościach lub mocniejszym wciśnięciu pedału jazdy.

Układ BMW xDrive stale rozdziela napęd na przednie i tylne koła nawet podczas jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym.

Akumulator wysokonapięciowy można ładować ze zwykłych gniazdek elektrycznych za pomocą standardowego kabla do ładowania. Pozwala to na całkowite naładowanie akumulatora w niespełna sześć godzin. Ze stacją BMW i Wallbox takie ładowanie trwa około trzech i pół godziny. Cyfrowe usługi pomagają kierowcy znaleźć i wybrać publiczne stacje ładowania, kontrolować proces ładowania za pomocą funkcji zdalnych i przesyłać informacje o stanie ładowania, zasięgu elektrycznym i łącznym oraz indywidualnym zużyciu energii na smartfonie lub innych urządzeniach mobilnych.

Wyposażenie standardowe BMW X3 xDrive30e obejmuje m.in. akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy z niewielką prędkością system głośnikowy generuje charakterystyczny dźwięk, stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW zwracający uwagę innych użytkowników drogi. Ponadto auto wyposażone jest standardowo w klimatyzację postojową. Za pomocą smartfonu z aplikacją BMW Connected można ją aktywować jeszcze przed rozpoczęciem jazdy.

BMW X3 xDrive30e produkowane będzie od grudnia 2019 r. w fabryce w Spartanburg w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzenie na rynki na całym świecie zaplanowano na wiosnę 2020 r.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty