Pomimo mniejszej liczby cylindrów, najnowsza generacja tego auta jest zdecydowanie szybsza od poprzedniego modelu - E60. Pod maską tej pierwszej pracuje 4.4-litrowy silnik V8, który jest wspomagany przez dwie turbosprężarki. Pozwala to na osiągnięcie 560 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania, wolnossący, 5-litrowy silnik V10, który napędzał model M5 E60 generował "tylko" 507 KM i 520 Nm.
Dane mówią same za siebie. Jak jednak różnica pomiędzy tymi autami wygląda w praktyce? Postanowili się o tym przekonać członkowie szwedzkiej grupy M5Board, którzy na jednym z opuszczonych lotnisk zorganizowali kilka wyścigów równoległych. Przebieg i wyniki tych pojedynków możecie obejrzeć na poniższym filmie:
Wideo
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Materiały promocyjne partnera