BMW M5 E60 i F10 w wyścigu równoległym [FILM]

(pp)
Fot. BMW
Fot. BMW
W ostatnich latach konstruktorzy silników ukierunkowali swoje działania pod kątem downsizingu, czyli zastosowaniu jednostek o mniejszej pojemności, które dzięki doładowaniu osiągają większą wydajność od swoich wolnossących odpowiedników. Przykładem tego może być najnowsza generacja BMW M5 (F10).
Fot. BMW
Fot. BMW

Pomimo mniejszej liczby cylindrów, najnowsza generacja tego auta jest zdecydowanie szybsza od poprzedniego modelu - E60. Pod maską tej pierwszej pracuje 4.4-litrowy silnik V8, który jest wspomagany przez dwie turbosprężarki. Pozwala to na osiągnięcie 560 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania, wolnossący, 5-litrowy silnik V10, który napędzał model M5 E60 generował "tylko" 507 KM i 520 Nm.

Dane mówią same za siebie. Jak jednak różnica pomiędzy tymi autami wygląda w praktyce? Postanowili się o tym przekonać członkowie szwedzkiej grupy M5Board, którzy na jednym z opuszczonych lotnisk zorganizowali kilka wyścigów równoległych. Przebieg i wyniki tych pojedynków możecie obejrzeć na poniższym filmie:

5SulG3J8qPo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty