Obecnie cały układ jest w stanie zapewnić maksymalną moc około 361 KM oraz moment obrotowy na poziomie 570 Nm. Inżynierowie z BMW mieli jednak plany, aby pod maską samochodu umieścić znacznie mocniejszą jednostkę. Pod uwagę brano silnik V10, V8 i rzędową szóstkę.
Kiedy zdecydowano się na hybrydę, ze względu na problemy z chłodzeniem centralnie umieszczonej jednostki, zrezygnowano ze wstępnych planów. Bawarczycy nie porzucili ostatecznie jednak swoich zamierzeń, więc niewykluczone, że w przyszłości model i8 zyska znacznie mocniejszy napęd.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s i spala 2,5 l benzyny na 100 km. Auto zostało zaprezentowane podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?