![]() |
Fot. Wawrzyniec Rozenberg |
Na giełdach te pojazdy cieszą się uznaniem i dobrze radzą sobie z konkurencją. Przeważają ponad pięcioletnie auta. Najpopularniejsze modele to 520 i 525 oraz 316, 318. Coraz częściej można napotkać większe, ale starsze 730 i 735. Wszystkie mają dobrą opinię. Dla przykładu dziewięcioletni model 520 wyceniony był na 30 tys. zł.
- BMW, to luksus w każdym calu - chwalił swój pojazd Jarosław Turzyński z okolicy Kolbud, oferujący BMW 520 na pruszczańskiej giełdzie. - Przez dwa lata eksploatacji nie zauważyłem w nim żadnych usterek. Wcześniej jeździłem mercedesami, audi i volvo, ale "piątkę" uważam za najlepszą dla osób lubiących dynamiczną jazdę. Można powiedzieć, że tu wszystko jest dopracowane i znajduje się na swoim miejscu. Samochód wyceniłem wstępnie na 30 tys. zł. W tej kwocie znajduje się mój wydatek 3 tys. zł na instalację gazową renomowanej firmy. Teraz jeżdżę "beemwuchą", a za paliwo płacę, jakbym używał fiacika. To się opłaciło. Inwestycja zwróciła się w pół roku. Dynamika silnika niewiele na tym ucierpiała. Sprzedawany pojazd ma niewielki przebieg 174 tys. km. Jest zadbany, więc powinien przejechać jeszcze dwa razy więcej. Kto go kupi na pewno będzie zadowolony.
Zdaniem mechanika
- Nowoczesne samochody spod znaku BMW są niezawodne - twierdzi Damian Kreft, współwłaściciel stacji BM w Sopocie. - Nie mają typowych usterek. Silniki stosowane w modelach 520 wyróżniają się dobrymi charakterystykami mocy. Pojazdy BMW wyposażone są w wiele elektronicznych układów sterowania oraz sygnalizacji i dlatego wszelkie naprawy są trudne do wykonania. Wymagany jest też specjalistyczny sprzęt diagnostyczny. Nie polecam powierzania drogich modeli BMW mechanikom, którzy nie szkolili się w firmie w Niemczech lub w jej przedstawicielstwie w Poznaniu. Do BMW nie wypada stosować części zamiennych, produkowanych przez rzemieślników i małe firmy zagraniczne. Polecam tylko firmowe części. Pracując w autoryzowanej stacji obsługi często spotykam kilkunastoletnie modele BMW z fabrycznym lakierem, który nie wymaga napraw oraz pojazdy z przebiegiem ponad 300 tys. km, z doskonale działającym zespołem napędowym też nie są rzadkością.
Ceny części (w zł)
Zderzak przedni, zwykły | 1200 |
Reflektor | 250 |
Klocki ham. komplet przód | 390 |
Tarcza ham. przed. koła | 227 |
Filtr oleju | 41 |
Filtr powietrza | 95 |
Amortyzator przedni | 390 |
Końcówka drążka kierow. | 120 |
Zalety i wady
- Wysoki poziom bezpieczeństwa
- Dynamiczny, nowoczesny silnik
- Doskonałe resorowanie
- Wysoka cena samochodu
- Kosztowne części i serwis
Auto "mile" widziane przez złodziei
Dane techniczne BMW 520, 150 KM
Wymiary (mm) | 4775 x 1800 x 1430 |
Rozstaw osi (mm) | 2830 |
Rozstaw kół (mm) | 1513 przód, 1530 tył |
Masa własna (kg) | 1420 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1955 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 460 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprz. 6 cylindrów, po 4 zawory na cylinder |
Pojemność (cm sześc) | 1991 |
Moc (KM) | 150 |
Stopień sprężenia | 11 |
Skrzynie biegów | automatyczne lub manualne |
Zawieszenie | kolumnowe, typu McPherson i wielowahaczowe ze sprężyną śrubową |
Układ kierowniczy | wspomaganie w seryjnym wyposażeniu |
Hamulce | ABS w seryjnym wyposażeniu |
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.) | 10,2 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | 220 |
Zużycie paliwa przy 120 km/godz (l) | 8,4 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 12,6 |
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?