BMW 5

PRO
Tworząc nowy model klasy średniej wyższej BMW chciało nie tylko powiększyć wnętrze, ale także zmniejszyć wagę całej konstrukcji.

Stąd konstruktorzy zastosowali stalowe i aluminiowe elementy, zmniejszając wagę niektórych wersji o ponad 70 kilogramów - w porównaniu z aktualnie produkowanymi wersjami.**Nadwozie
Pojazd dostępny będzie w czterodrzwiowej wersji nadwozia, kilka miesięcy później pojawi się także odmiana kombi. Nadwozie wizualnie upodobniło się do większego modelu serii 7. Wyróżnia się jednak ostrymi, podkreślającymi sportowy charakter kształtami - ostre cięcia i duże płaszczyzny tworzą wrażenie prostoty. W przedniej części atrapa chłodnicy łączy się z maską silnika a klosze reflektorów mocno nachodzą na boki auta stwarzając wrażenie ruchu. Wnętrze także zawiera w sobie elementy z BMW 7. Tu także pojawia się masywna tablica przyrządów z centralnie umieszczonym ciekłokrystalicznym i wielofunkcyjnym wyświetlaczem. Nam ta stylistyka nie przypadła do gustu.
Wyposażenie
Nowa seria 5 nafaszerowana jest elektroniką - znajdziemy tutaj m. in. aktywny układ kierowniczy, reflektory adaptacyjne, czy system kontroli trakcji DSC - korygujący tor jazdy przy pierwszych pojawiających się uślizgach przedniej lub tylnej osi. Reflektory adaptacyjne - światła ksenonowe - regulowane są w czasie rzeczywistym wykorzystując informacje z kata skrętu kierownicy, skrętu kół i prędkości pojazdu, oświetlając drogę podczas pokonywania zakrętu. Znajdziemy tutaj także system ACC - utrzymujący bezpieczną (ustawioną wcześniej) odległość przed poprzedzającym nas autem.
Silniki**
Początkowo w ofercie pojawią się dwie słabsze, benzynowe jednostki napędowe - 520i (170 KM) i 530i (231 KM) z systemem Bi-VANOS. Nieco później w gamie znajdą się także silniki - 525i o pojemności 2,5 litra (192 KM) i ośmiocylindrowy motor 545i o pojemności 4,4 litra i mocy 333 KM. W mocniejszych wersjach pojawią się sześciobiegowe manualne i automatyczne przekładnie biegów. Producent przewidział także wysokoprężną jednostkę napędową 530d o mocy 218 KM z nowoczesnym systemem Common-Rail.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie