BMW 320d

Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Powstająca w zakładach BMW w Monachium, szósta już generacja modelu serii 3 miała swoją premierę w październiku 2011 roku. Zakup nowego modelu w najtańszej wersji 316d to wydatek rzędu 131 tys. złotych.
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

W porównaniu z poprzednią wersją auto zwiększyło swoje gabaryty, mimo że zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej, która posłużyła również do konstrukcji nowego BMW serii 1. Nadwozie stało się dłuższe o 93mm i otrzymało szerszy rozstaw osi o 50 mm oraz stylistycznie upodobniło się do większego modelu serii 5. Najnowsze BMW 3 o oznaczeniu F30 dostępne jest w trzech różnych liniach stylistycznych – „Sport”, „Luxury” i „Modern”. Dodatkowo można wyposażyć auto w pakiet sportowy M.  

Wnętrze „trójki” jak i większości modeli niemieckiej marki może wydawać się surowe. Ergonomia i wysokiej jakości materiały użyte do jego wykończenia są jednak jej wizytówką. Na sportowych fotelach przednich siedzi się wygodnie, ale dosyć nisko. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, jedynie wsiadanie i wysiadanie z pojazdu może być nieco utrudnione. Konstrukcja oparć powoduje, że nawet przy bardzo szybkim pokonywaniu zakrętów plecy kierowcy i pasażera są jakby przyklejone do oparcia. Wnętrze stało się obszerniejsze głównie za sprawą wydłużenia nadwozia o 93 mm. Najbardziej widoczne jest to na siedzeniach tylnych, mogą tam komfortowo podróżować dwie osoby, trzecia natomiast z uwagi na wystający tunel w części centralnej podłogi napotka znacznie ograniczoną ilość miejsca.

Jak w wielu innych samochodach typu sedan dostęp do przestrzeni bagażowej utrudnia niewielki otwór ładunkowy. „

BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Trójka” dysponuje bagażnikiem o standardowej pojemności 480 litrów, który możemy powiększyć składając dzielone w konfiguracji 40/20/40 oparcie siedzeń tylnych. Ułatwieniem jest możliwość ich składania za pośrednictwem niewielkich dźwigni umiejscowionych na suficie bagażnika. Nowinką jest możliwość wyposażenia pojazdu w tzw. „dostęp komfortowy”, który umożliwia bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika poprzez odpowiedni ruch stopy pod zderzakiem.

Bardzo bogato przedstawia się oferta jednostek napędowych. Znajdziemy w niej silniki benzynowe 2.0 184 KM i 245 KM, 3.0 306 KM oraz Diesle 2.0 116 KM, 143 KM, 163 KM, 184 KM i 3.0 258 KM. W ostatnim czasie doszedł jeszcze napęd hybrydowy „ActiveHybrid 3”, który wykorzystuje trzylitrowy silnik benzynowy.

BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

W testowanym aucie znajdował się nowoczesny, 4-cylindrowy dwulitrowy silnik wysokoprężny z technologią TwinPower Turbo, który maksymalną moc 184 KM uzyskuje przy 4000 obr./min i charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. Swoja dynamikę i jednocześnie umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo zawdzięcza najnowszej generacji bezpośredniemu wtryskowi Common Rail i konstrukcji turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny. Rozwiązanie takie powoduje, że na każde wciśnięcie pedału przyśpieszenia silnik reaguje prawie natychmiast i zapewnia możliwie maksymalny przyrost mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowej. Auto przyśpiesza do prędkości 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. W przenoszeniu momentu obrotowego na koła pośredniczy 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub dostępna za dopłatą blisko 10 tys. złotych 8-biegowa, sportowa przekładnia

BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

automatyczna.

Przełącznikiem umieszczonym na konsoli centralnej kierowca może dokonywać zmian we właściwościach jezdnych pojazdu. Ma on do dyspozycji cztery tryby pracy: Eco Pro, Comfort, Sport lub Sport+. W trybie Eco Pro właściwości pojazdu skierowane zostały na optymalizację zużycia paliwa: wspomagany jest on funkcją odzysku energii podczas hamowania oraz systemem Start&Stop. Pozostałe tryby w zależności od wyboru mają za zadanie dostarczenie użytkownikowi maksymalnego komfortu lub sportowych doznań. Bardzo czuły układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic, którego siła dostosowywana jest w zależności od warunków i prędkości jazdy reaguje szybko i działa precyzyjnie na ruchy kierownicy. Podobnie funkcjonuje układ hamulcowy -dostosowany do właściwości jezdnych „trójki”.

Wybrane dane techniczne BMW 320d i konkurentów:

Marka / model

BMW 320d

Audi A4

Mercedes C

Wersja

-

-

220

Cena (zł)

147 300

141 600

151 900

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1995

1968

2143

Moc (KM)

185

177

170

Moment obrotowy (Nm)

380

380

400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,5

8,2

8,4

Prędkość maksymalna (km/h)

235

230

232

Średnie spalanie (l/100 km)

4,6

4,6

4,4

Skrzynia biegów

Manualna 6-biegowa

Manualna, 6-biegowa

Manualna, 6-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

480

480

475

Tekst i zdjęcia:  Robert Kulczyk – Info-Ekspert


Info-Ekspert
Info-Ekspert

Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie