Z powodzeniem można uznać je za samochody rodzinne. BMW serii 3 jest produkowane przez niemiecki koncern od 1975 roku. Do tej pory model doczekał się sześciu generacji:
- I Generacja – BMW E21 (1975 -1983)
- II Generacja – BMW E30 (1982 – 1994)
- III Generacja – BMW E36 (1991 – 2000)
- IV Generacja – BMW E46 (1998 – 2007)
- V Generacja – BMW E90 (2005 – 2013)
- VI Generacja – BMW F30 (od 2011 – teraz)
Na rynku wtórnym w przedziale cenowym 10-20 tys. zł możemy nabyć IV generację modelu, czyli BMW E46, które było produkowane w pięciu wersjach nadwozia: kompakt, kabriolet, coupé, sedan i kombi. Auto było dostępne w około 20 wersjach silnikowych, więc z pewnością znajdziemy taki, który będzie spełni nasze oczekiwania. Model ten był popularny wśród młodych kierowców, którzy dość mocno eksploatowali pojazd, w związku z czym trudno znaleźć ładny, zadbany egzemplarz na rynku wtórnym. Jeśli chcemy mieć większą pewność, że auto nie będzie zajeżdżone wybierzmy wersję kompakt lub kombi. BMW E46 charakteryzuje się napędem na tył.
BMW serii 3 E46 – wady i zalety.
Niewątpliwą zaletą tej generacji jest ponadczasowy design, bo pomimo upływu lat linia BMW E46 wciąż prezentuje się bardzo dobrze i przyciąga wzrok. We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości materiały, które charakteryzowały się dobrym spasowaniem. Kierowcy chwalą BMW E46 za precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie, które zapewnia pewne prowadzenie pojazdu.
Niestety wiele elementów nadwozia w tym modelu jest podatnych na korozję, która szczególnie dotyka progów, nadkola czy dolnych części drzwi. Rdza może pojawić się również na błotnikach i masce. W wersji Cabrio należy zwrócić szczególną uwagę na tylną szybę, która matowieje. Najczęściej występujące usterki dotyczą dyferencjału, panelu klimatyzacji czy modułu sterowania światłami. W wersjach benzynowych często zawodzi układ chłodzenia, zdarzają się awarie pompy i wyciek płynu chłodniczego.
BMW serii 3 E46 – rekomendacja.
BMW E46 nie jest tanim autem w naprawie, jednak na rynku możemy znaleźć wiele zamienników części w atrakcyjnych cenach. Warto przed zakupem dokładnie sprawdzić stan samochodu, również pod kątem napraw blacharskich. Na rynku wtórnym jest sporo powypadkowych egzemplarzy, dlatego należy zmierzyć grubość lakieru w newralgicznych miejscach jak dach czy progi. Szpachla w tych miejscach może świadczyć o poważnych kolizjach w przeszłości.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?