Bezpieczniej na krajowych drogach

(mp)
Ministerstwo Transportu wraz z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęły przygotowanie projektu „Ósemka – osiem – osiemdziesiąt osiem”. Jego celem jest poprawa bezpieczeństwa na głównych drogach krajowych.

 

"Ósemka - osiem - osiemdziesiąt osiem" to - jak zapewnił podczas wczorajszej konferencji prasowej minister transportu Jerzy Polaczek - początek nowej polityki państwa w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

- Chcemy złamać zasadę działania punktowego na rzecz przedsięwzięć kompleksowych- stwierdził szef resortu transportu.

 

- Ósemka to droga krajowa numer 8 (DK8)  - najdłuższa w Polsce, o długości 791 km, o największej liczbie wypadków i ofiar śmiertelnych, na której rocznie ginie ok. 150 osób. Dlatego od tej drogi rozpoczynamy nasze działania - powiedział zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Waldemar Królikowski podczas konferencji inaugurującej projekt Pilotażowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa.

 

- Osiem to osiem pozostałych oprócz drogi krajowej nr 8 jednocyfrowych dróg krajowych od DK1 do DK9, o największym potencjale redukcji osób zabitych w wypadkach. Osiemdziesiąt osiem to pozostałe dwucyfrowe drogi krajowe - dodał.

 

Działania w ramach programu zaczną się już niebawem. Na całej długości drogi krajowej nr 8 od Kudowy Zdroju do Budziska we współpracy z Policją zainstalowanych zostanie ok. 100 fotoradarów. Każde z urządzeń poprzedzone będzie dobrze widocznym znakiem informującym o kontroli prędkości.

 

- Działaniom tym będzie towarzyszyła akcja uświadamiająco-propagandowa, promująca jazdę z bezpieczną prędkością i odpowiedzialność za ludzkie życie. Równolegle przystąpimy do weryfikacji istniejących ograniczeń prędkości - zapowiedział minister transportu.

 

Tam gdzie wykazane zostanie, że ofiary śmiertelne są wynikiem nadmiernych prędkości, zastosowane będą rozwiązania, które wymuszą jej zmniejszenie. W miejscach, gdzie giną piesi poruszający się po jezdni, wyeliminowana zostanie możliwość ich wejścia pieszych na jezdnię, tam gdzie dochodzi do śmierci na skutek zderzeń z drzewami stojącymi zbyt blisko jezdni, drzewa te zabezpieczone będą barierami ochronnymi lub w przypadku braku innej możliwości - usunięte.

 

Ustawione zostaną też ogrodzenia separujące ruch pieszych i pojazdów oraz kładki dla pieszych umożliwiające bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty