Bez dobrej baterii nie ruszaj

(AS)
Z lewej: średnia temperatura pod maską samochodu może osiągnąć nawet 100°C!; z prawej: awaria akumulatora to rozstrojenie wielu urządzeń elektronicznych
Z lewej: średnia temperatura pod maską samochodu może osiągnąć nawet 100°C!; z prawej: awaria akumulatora to rozstrojenie wielu urządzeń elektronicznych
Nikt chyba bez względu na porę roku może pozwolić sobie na ryzyko awarii akumulatora. Dlatego powinien stosować tylko produkty markowe i dbać o ich stan techniczny

.

Mimo nowoczesnych technologii akumulator po kilku latach eksploatacji traci swoją siłę. Warto więc przed urlopem sprawdzić techniczny stan baterii, a jeżeli nie gwarantuje ona prawidłowego rozruchu i obsługi wszystkich urządzeń elektrycznych w pojeździe. Radzimy kupić nowy akumulator. TAB Polska poleca akumulatory Topla, które ostatnimi laty tak doskonale przyjęły się na naszym rynku. Z wyborem nie będzie kłopotu, albowiem w punktach sprzedaży zawsze można liczyć na fachową poradę i profesjonalną pomoc.

Z lewej: średnia temperatura pod maską samochodu może osiągnąć nawet 100°C!; z prawej: awaria akumulatora to rozstrojenie wielu urządzeń elektronicz
Z lewej: średnia temperatura pod maską samochodu może osiągnąć nawet 100°C!; z prawej: awaria akumulatora to rozstrojenie wielu urządzeń elektronicznych

Akumulator rozładowywany jest najczęściej przez niesprawne instalacje elektryczne i wpięte w nie urządzenia, jak na przykład złej jakości autoalarmy, wadliwe przekaźniki. Taki akumulator może nie nadawać się do dalszej eksploatacji, dlatego nie warto szukać sposobów jego reanimacji, mimo że niektórzy kierowcy decydują się na ratowanie baterii wymieniając elektrolit.

Niepotrzebnie, albowiem odkształcone płyty są nie do naprawienia. Wymiana elektrolitu i długie ładowanie nie pomogą. Kiedyś w bateriach stosowano grube płyty, odporniejsze na odkształcenie, więc reanimacja niekiedy udawała się. Dziś płyty są cienkie i uszkodzony akumulator nadaje się tylko na złom.

Wszystkie akumulatory kierowane do sprzedaży powinny być bezpieczne w obsłudze, ale ostrożności nigdy za wiele. Baterii nie należy samodzielnie konserwować. To rola serwisu. Ostrożność zalecamy także przy ładowaniu akumulatora za pomocą prostownika. Nakrętki w trakcie ładowania należy odkręcić, zaś baterię ustawić z dala od źródła ognia. Odradzamy także demontaż i przenoszenie baterii zaraz po dłuższej jeździe, ponieważ grozi to wybuchem nagromadzonych w celach gazów.

Żywotność akumulatora zależy także od stylu jazdy. Auto powinno mieć sprawne układy elektryczny i zawieszenia. Zepsuty amortyzator potrafi wykończyć baterię w ciągu jednego sezonu. 

Akumulator

- zimą nawet nowy akumulator przy temperaturze -20°C traci 50% swojej mocy.

- wysokie temperatury pracy silnika znacząco wpływają na obniżenie  trwałości akumulatora.

- niezależnie od czasu użytkowania trzeba wymienić na nowy, akumulator w którym nastąpiło zamarznięcie lub tzw wygotowanie elektrolitu (spadek poziomu poniżej górnej krawędzi elektrod

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie