Najnowsza propozycja brytyjskiego producenta bazuje na modelu Bentayga drugiej generacji. EWB jest dłuższa aż o 18 cm, a rozstaw osi rozciągnął się z 2992 mm do 3175 mm, dzięki czemu samochód zyskuje znaczną ilość miejsca w tylnej części kabiny.
Tym, co dodatkowo wyróżnia nowego SUV-a marki Bentley, są zaawansowane fotele. Bentley Airline Seat gwarantują 22 poziomy regulacji, odchylenie oparcia tylnego o 40 stopni, technologię regulacji postawy oraz czujniki nacisku, dzięki którym może się automatycznie dostosowywać do budowy ciała pasażerów.
Pojazd wyposażono także w innowacyjny system automatycznego klimatyzowania foteli, który pozwala samochodowi nie tylko na pomiar temperatury pasażera i dostosowanie optymalnych ustawień klimatyzacji, ale także wyregulowanie poziomów wilgotności powietrza oraz 177 poziomów ciśnienia, ustalanych w sześciu niezależnych strefach.
Model EWB wyposażony jest w elektryczne wspomaganie kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu promień skrętu jest o 7% mniejszy niż w przypadku standardowej Bentaygi i wynosi zaledwie 11,8 metra.
Bentayga EWB jest napędzana 4,0-litrowym, 32-zaworowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V8 o mocy 550 KM i 770 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, a maksymalna prędkość jaką osiągnie pojazd to 290 km/h.
Z zewnątrz model EWB różni się od swojej poprzednika przede wszystkim dłuższym profilem, nowym przednim grillem, ekskluzywnymi 22-calowymi felgami i przesuniętym szyberdachem.
Zobacz także: Tak prezentuje się Dacia Jogger
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?