Będzie zakaz wjazdu TIR-ów do Torunia

redakcja.regiomoto
Będzie zakaz wjazdu TIR-ów do Torunia
Będzie zakaz wjazdu TIR-ów do Torunia
Toruńscy drogowcy rozpoczęli już przygotowania do wprowadzenia zakazu wjazdu ciężarówek do miasta. W jaki sposób ma on działać?
Będzie zakaz wjazdu TIR-ów do Torunia
Będzie zakaz wjazdu TIR-ów do Torunia

Przygotowania rozpoczęły się jeszcze przed czwartkową sesją rady miasta, gdzie rajcy dali zielone światło władzom Torunia na ograniczenie ruchu tranzytowego w mieście. Propozycje MZD trafiły już do prezydenta.

- Zakaz obowiązywałby z pewnością w godzinach szczytu - podkreśla Stefan Kalinowski, wicedyrektor MZD. - Obejmowałby wozy powyżej 18 ton.

Jednym z pierwszych kroków, jakie wykonają drogowcy, będzie wystąpienie do bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich. Zarządzają one trasami wjazdowymi do miasta m.in. drogą krajową nr 1 (chodzi o wjazdy od ul. Łódzkiej i Grudziądzkiej), 15 (od ul. Olsztyńskiej), 80 (od Szosy Lubickiej i Szosy Bydgoskiej), a także trasami wojewódzkimi nr 273 (od Nieszawskiej), 553 (od Szosa Chełmińskiej) i 654 (od Turystycznej).

Na szlakach prowadzących do miasta stanęłyby nie tylko znaki informujące o ograniczeniach, ale też tablice pokazujące kierowcom, jak objechać nasze miasto, np. poligonową obwodnicą.

Kalinowski: - Trudno jeszcze wskazać dokładne terminy. Chcielibyśmy wprowadzić to rozwiązanie jak najszybciej.

Co drugi wóz to TIR

Sprawa jest poważna. Od początku lipca działa system poboru opłat Via Toll. Objął on ciężkie wozy. Bramownice, które naliczają opłaty, stanęły m.in. na poligonowej obwodnicy Torunia. Kierowcy chcąc oszczędzić, omijają płatny odcinek i wjeżdżają do miasta. Większy ruch ciężarówek widać zwłaszcza w lewobrzeżnym Toruniu. - Teraz co drugie, trzecie auto to TIR - żali się Roman Suchota, nasz czytelnik ze Stawek. 

Oznakowanie to niewielka część przedsięwzięcia. MZD będzie musiał też utworzyć system ewidencji pojazdów dopuszczonych do jazdy po Toruniu. W ramach niego miałyby być wydawane zezwolenia na wjazd dla pojazdów spoza miasta. Zakaz nie obejmowałby wozów np. jadących do izby celnej, firm transportowych z Torunia, pojazdów służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo państwa, ratowanie życia i zdrowia ludzkiego, wykonujących usługi komunalne (np. wywóz odpadów), dostawę materiałów na budowy, przesyłek czy wiozących szybko psujące się towary.

- Chciałbym uspokoić lokalnych przedsiębiorców - mówi Michał Jakubaszek, radny PiS, który wyszedł z inicjatywą wprowadzenia ograniczeń dla ciężarówek. - Ich nie obejmie ten zakaz. Każda toruńska firma otrzyma zezwolenie na wjazd, by przywieźć towary. Chodzi o to, by samochody, które jadą tranzytem przez Toruń, nie omijały przejazdów, które są stworzone dla nich. System ewidencji powinien być maksymalnie prosty. Zezwolenia na wjazd mogą być wydawane w czasie rzeczywistym po wysłaniu np. maila z fakturą towaru, który ma być dowieziony.

Zapłacimy za obwodnicę?

Radni liczą, że takie rozwiązanie zmniejszy korki w mieście i skłoni resort infrastruktury, by nie wprowadzać opłat za jazdę autostradową obwodnicą Torunia (między Lubiczem a Czerniewicami). Zaczną one obowiązywać pod koniec października po otwarciu kolejnego odcinka A1 między Grudziądzem a Toruniem.

(WG)
Źródło: Pomorska.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty